Показати скорочений опис матеріалу
FORMATION OF PROFESSIONAL READINESS OF FUTURE DOCTORS IN THE CONTEXT OF IMPLEMENTATION OF THE STUDENT-CENTERED APPROACH
ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ У КОНТЕКСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ СТУДЕНТОЦЕНТРОВАНОГО ПІДХОДУ
dc.creator | Rymarchuk, M. I. | |
dc.date | 2019-04-19 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:30:23Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:30:23Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9543 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2019.1.9543 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11847 | |
dc.description | The aim of the work – to analyze theoretical and methodological foundations for the formation of professional readiness of future doctors in the context of implementing a student-centered approach in higher medical education institutions of Ukraine. The reform of the health care system in modern Ukraine emphasizes the need for innovative changes in the professional training of future doctors, whose successful completion depends on the successful functioning of medicine. The main body. Student-centered learning as the main requirement of the European Higher Education Area (EHEA) involves a qualitative transformation of the learning environment for students and other learners in order to achieve their autonomy and critical thinking ability based on a result-oriented approach that is important in shaping the future professional readiness specialists. Due to the fact that the student-centered approach provides the status of students as important, active participants in their own education, the importance of their internal motivation to improve their personal and professional qualities increases significantly. Internal motivation becomes the basis for the implementation of the contents of the professional training of future doctors with the aim of correcting their personality-value, professional qualities. Conclusions. Student-centered approach determines students’ awareness of the important role of mastering the curriculum. The social function of professional awareness serves as the fundamental factor in ensuring the effectiveness of educational and cognitive activities of future health professionals. | en-US |
dc.description | Мета роботи – аналіз теоретико-методичних основ формування професійної готовності майбутніх лікарів у контексті впровадження студентоцентрованого підходу в закладах вищої медичної освіти України. Реформування системи охорони здоров’я в сучасній Україні актуалізують необхідність інноваційних змін у професійній підготовці майбутніх лікарів, від фахової готовності яких безпосередньо залежить успішне функціонування медицини. Основна частина. Студентоцентроване навчання як основна вимога Європейського простору вищої освіти (ЄПВО) передбачає якісну трансформацію навчального середовища для студентів та інших осіб, які навчаються, з метою досягнення їх автономії та здатності до критичного мислення на основі результатного підходу, що має важливе значення у формуванні професійної готовності майбутніх фахівців. Завдяки тому, що студентоцентрований підхід передбачає статус студентів як важливих, активних учасників їхнього власного навчання, суттєво зростає значення їх внутрішньої мотивації до вдосконалення особистісних і професійних якостей. Внутрішня мотивація стає базисом для реалізації змiсту фахової підготовки майбутніх лікарів із метою корегування їх особистісно-ціннісних, професійно важливих якостей. Висновки. Студентоцентрований підхід детермінує усвідомлення студентами важливої ролі опанування навчальної програми. Cоціальна функція професійної обізнаності виступає основоположним чинником забезпечення ефективності навчально-пізнавальної діяльності майбутніх фахівців у галузі охорони здоров’я. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9543/9651 | |
dc.source | Medical Education; No 1 (2019); 32-36 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2019); 32-36 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2019.1 | |
dc.subject | student-centered approach | en-US |
dc.subject | professional readiness | en-US |
dc.subject | health care | en-US |
dc.subject | студентоцентрований підхід | uk-UA |
dc.subject | професійна готовність | uk-UA |
dc.subject | охорона здоров’я | uk-UA |
dc.title | FORMATION OF PROFESSIONAL READINESS OF FUTURE DOCTORS IN THE CONTEXT OF IMPLEMENTATION OF THE STUDENT-CENTERED APPROACH | en-US |
dc.title | ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ У КОНТЕКСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ СТУДЕНТОЦЕНТРОВАНОГО ПІДХОДУ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Долучені файли
Файл | Розмір | Формат | Переглянути |
---|---|---|---|
Даний матеріал не має долучених файлів. |