Показати скорочений опис матеріалу
USE OF SOCRATIVE INTERNET SERVICE FOR DISTANCE LEARNING OF STUDENTS
ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-СЕРВІСУ SOCRATIVE ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ
dc.creator | Khaskhachykh, D. A. | |
dc.date | 2018-10-29 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:30:23Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:30:23Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9445 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2019.1.9445 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11846 | |
dc.description | The aim of the work – to increase the quality of distance education of medical students through the use of the Socrative online service. The main body. In order to increase the cognitive interest of students at the Department of Obstetrics and Gynecology, Socrative Internet service was introduced, which allowed to conduct fully electronic current and final test control knowledge. Since the department has affordable high-speed Internet through Wi-Fi, there was no need to keep the entire computer class. As a test tool, the tablet computers of the department or the smart phones of students with Wi-Fi access were used. Upon completion of the test, the student receives a message with information about the time spent and the percentage of correct answers, and the teacher real-time detailed information about passing the exam. The service’s capabilities allow students to conduct student surveys, monitor the acquired material and organize gaming competitions at the speed of responses, which greatly increases productivity and enhances students’ motivation to study. Conclusions. The introduction of information and communication technologies, in particular Internet service Socrative, in the educational activities of the Department of Obstetrics and Gynecology of the Dnipropetrovsk Medical Academy significantly increased the ergonomics of teachers’ teaching work, the objectivity and speed of interaction between teachers and students, and the effectiveness of the department as a whole. Further introduction of modern communication technologies will significantly simplify and improve the current and final accounting of student knowledge, and the use of elements of the competition, increase the motivation of students to study. | en-US |
dc.description | Мета роботи – підвищити якість дистанційної освіти студентів-медиків через застосування в навчальному процесі інтернет-сервісу Socrative. Основна частина. З метою підвищення пізнавального інтересу учнів на кафедрі акушерства та гінекології було впроваджено інтернет-сервіс Socrative, що дозволило проводити дистанційний поточний та підсумковий тестовий контроль знань. Оскільки на кафедрі є доступним швидкісний Інтернет через Wi-Fi, не стало необхідності в утриманні цілого комп’ютерного класу. В якості засобу роботи з тестами використовуються планшетні комп’ютери кафедри або смартфони студентів з доступом до мережі “Інтернет”. Після закінчення тестування студент отримує повідомлення з інформацією про витрачений час та відсоток правильних відповідей, а викладач у режимі реального часу – детальну інформацію про проходження екзамену. Можливості сервісу дозволяють проводити опитування студентів, контроль засвоєного матеріалу та організовувати ігрові змагання на швидкість відповідей, що значно підвищує продуктивність і підвищує мотивацію студентів до навчання. Висновки. Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема інтернет-сервісу Socrative, у навчальну діяльність кафедри акушерства та гінекології Дніпропетровської медичної академії значно підвищило ергономіку навчальної роботи викладачів, об’єктивність та швидкість взаємодії між викладачами й студентами, та ефективність роботи кафедри в цілому. Подальше впровадження сучасних комунікаційних технологій дозволить значно спростити і вдосконалити проведення поточного та кінцевого обліку знань студентів, а використання елементів змагання – підвищити мотивацію студентів до навчання. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9445/9673 | |
dc.source | Medical Education; No 1 (2019); 135-139 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2019); 135-139 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2019.1 | |
dc.subject | Socrative Internet service | en-US |
dc.subject | distance education | en-US |
dc.subject | інтернет-сервіс Socrative | uk-UA |
dc.subject | дистанційне навчання | uk-UA |
dc.title | USE OF SOCRATIVE INTERNET SERVICE FOR DISTANCE LEARNING OF STUDENTS | en-US |
dc.title | ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-СЕРВІСУ SOCRATIVE ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Долучені файли
Файл | Розмір | Формат | Переглянути |
---|---|---|---|
Даний матеріал не має долучених файлів. |