Show simple item record

НАПЕРЕДОДНІ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ЄДКІ. КРОК 1. 2018; СПЕЦІАЛЬНОСТІ “МЕДИЦИНА”, “СТОМАТОЛОГІЯ”, “ФАРМАЦІЯ”

dc.creatorBulakh, I. Ye.
dc.creatorVoitenko, L. P.
dc.creatorSlukhai, T. S.
dc.date2018-10-12
dc.date.accessioned2019-09-07T08:30:23Z
dc.date.available2019-09-07T08:30:23Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9428
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.4.9428
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11844
dc.descriptionThe aim of the work – to forecast the results of the passing of two components of the one state qualification exam in 2018/2019 based on the analysis of test results in the previous academic year. The main body. The testing center has prepared an analytical material that collects data on the completion of the Krok 1 exam and the English language proficiency test in 2017/2018 by native, foreign Russian-speaking and English-speaking students of three specialties of budgetary and contractual forms of study. The “compromise method” was used to establish the criterion “made up” for a professional language test in a foreign language, based on the fact that the projected number of students who do not pass the foreign language exam is comparable to the number of students who did not complete the basic test. Conclusion. For 2018/2019 academic year it is suggested to set the initial criterion for successful completion of the test of a foreign language of professional orientation at the level of 30.5 %.en-US
dc.descriptionМета роботи – прогнозування результатів складання двох компонентів ЄДКІ у 2018/2019 н. р. на підставі аналізу результатів тестування у минулому навчальному році. Основна частина. Центр тестування підготував аналітичний матеріал, у якому зібрані дані щодо складання іспиту “Крок 1” та іспиту з англійської мови професійного спрямування у 2017/2018 н. р. вітчизняними, іноземними російськомовними та англомовними студентами трьох спеціальностей бюджетної та контрактної форм навчання. Для встановлення критерію “склав” для тесту з іноземної мови професійного спрямування використовували “компромісний метод”, виходячи з того, що прогнозована кількість студентів, які не складуть іспит з іноземної мови, порівнянна з кількістю студентів, які не склали основний тест. Висновок. Для 2018/2019 н. р. запропоновано встановити початковий критерій успішного складання тесту з іноземної мови професійного спрямування на рівні “30,5 %”.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9428/9147
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0uk-UA
dc.sourceMedical Education; No 4 (2018); 6-18en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2018); 6-18uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.4
dc.subjectexamen-US
dc.subjectKrok 1en-US
dc.subjectforeign languageen-US
dc.subjectstudents of medical educational institutionsen-US
dc.subjectassessmenten-US
dc.subjectіспитuk-UA
dc.subjectКрок 1uk-UA
dc.subjectіноземна моваuk-UA
dc.subjectстуденти медичних закладів освітиuk-UA
dc.subjectоцінюванняuk-UA
dc.titleENVIRONMENTAL IMPLEMENTATION OF THE ONE STATE QUALIFICATION EXAM. KROK 1. 2018; IN SPECIALTIES OF MEDICINE, STOMATOLOGY, PHARMACYen-US
dc.titleНАПЕРЕДОДНІ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ЄДКІ. КРОК 1. 2018; СПЕЦІАЛЬНОСТІ “МЕДИЦИНА”, “СТОМАТОЛОГІЯ”, “ФАРМАЦІЯ”uk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record