Show simple item record

ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ У ПІДГОТОВЦІ УЧАСНИКІВ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНИХ ОЛІМПІАД

dc.creatorShostakovich-Koretskaya, L. R.
dc.creatorMavrutenkov, V. V.
dc.creatorCherhinets’, A. V.
dc.creatorBudaieva, I. V.
dc.creatorLytvyn, K. Yu.
dc.creatorSuremenko, M. S.
dc.creatorGayduk, T. A.
dc.creatorYakunina, O. M.
dc.creatorDiadyk, V. P.
dc.date2018-10-02
dc.date.accessioned2019-09-07T08:30:21Z
dc.date.available2019-09-07T08:30:21Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9386
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.4.9386
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11837
dc.descriptionThe aim of the work – to present our own experience in using different forms of simulation technology in preparing professionally oriented оlympiad participants on the infectious diseases course. The main body. Innovative methods of teaching the course of infectious diseases in the higher medical school introduced by the authors for the purpose of increasing the efficiency of education are considered. The issues of conducting medical student’s olympiads on professional disciplines are elucidated in detail. The authors’ own experience of using the variants of imitation technology (case-study methods, role-playing games, “brain attack”) has been analyzed. Over the past five years, 53 undergraduate students have been teached on the basis of a student’s scientific course at the Department of Infectious Diseases in Dnipropetrovsk Medical Academy. Of these, 14 students directly participated in professionally oriented Olympiad at the annual Ukrainian Olympiads on infectious diseases. The result of productive training was taking of six prize-places in individual competitions and eight prize-places in team competitions. Сonclusions. Unlike the traditional forms of study, the implementation of active methods, on example of training for an Olympiad, allows to form the professional skills and active realization of acquired knowledge, model the integral content of individual work, thus shifting the center of significance from the process of transferring, processing and assimilating information to independent creative activity. Such an approach can allow a student to achieve high results both during the competition at the student’s olympiad, and in the future in the practical activity of forming the person of a competitive specialist.en-US
dc.descriptionМета роботи – представити власний досвід застосування різних варіантів імітаційної технології при підготовці учасників студентських олімпіад з професійного циклу “інфекційні хвороби”. Основна частина. Розглянуто інноваційні методики викладання курсу інфекційних хвороб у вищій медичній школі, впроваджені авторами з метою підвищення ефективності навчання. Докладно висвітлені питання проведення медичних студентських олімпіад з навчальних дисциплін професійного циклу. Проаналізовано власний досвід застосування варіантів імітаційної технології: методів case-study, рольових ігор, “мозкової атаки”. За останні 5 років на базі студентського наукового гуртка кафедри інфекційних хвороб ДЗ “Дніпропетровська медична академя МОЗ України” пройшла підготовка 53 студентів-бакалаврів. З них 14 студентів брали безпосередню участь у змаганнях на щорічних всеукраїнських олімпіадах з інфекційних хвороб. Результатом плідної підготовки стало здобуття 6 призових місць в індивідуальних змаганнях і 8 призових місць у командних змаганнях. Висновки. На відміну від традиційних форм навчання, впровадження активних методів, на прикладі підготовки до олімпіади, дозволяє формувати професійні вміння і діяльну реалізацію набутих знань, моделювати цілісний зміст самостійної роботи, при цьому зміщується центр значущості з процесу передачі, переробки і засвоєння інформації на самостійну творчу діяльність. Саме такий підхід може дозволити студенту набути високих результатів як під час змагання на студентській олімпіаді, так і надалі у практичній діяльності при формуванні особистості конкурентоспроможного фахівця.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9386/9170
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0uk-UA
dc.sourceMedical Education; No 4 (2018); 108-112en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2018); 108-112uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.4
dc.subjecthigher medical educationen-US
dc.subjectinnovationen-US
dc.subjectactive teaching methodsen-US
dc.subjectprofessionally oriented оlympiaden-US
dc.subjectвища медична освітаuk-UA
dc.subjectінноваціїuk-UA
dc.subjectактивні методи навчанняuk-UA
dc.subjectпрофесійно-орієнтовані олімпіадиuk-UA
dc.titleINNOVATIVE TEACHING METHODS FOR THE TRAINING OF PROFESSIONALLY ORIENTED OLYMPIAD PARTICIPANTSen-US
dc.titleІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ У ПІДГОТОВЦІ УЧАСНИКІВ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНИХ ОЛІМПІАДuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record