Show simple item record

ФОРМИ КОНТРОЛЮ В МЕДИЧНОМУ ВНЗ України: СТАРИЙ – НОВИЙ УСНИЙ ІСПИТ

dc.creatorBelenichev, I. F.
dc.creatorBukhtiyarova, N. V.
dc.creatorGorbachova, S. V.
dc.creatorSamura, I. B.
dc.date2018-10-02
dc.date.accessioned2019-09-07T08:30:19Z
dc.date.available2019-09-07T08:30:19Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9384
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.4.9384
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11835
dc.descriptionThe aim of the work – to consider examination as a main form of control in the modern system of higher education in terms of its effectiveness as well as assess the positive aspects and shortcomings of this form of boundary control, and analyze the ways of updating the exam, its new forms, the possibility of their administration in the practice of teaching in the Medical Higher Education Institutions. The main body. The article presents the different forms of knowledge control used at the Departments of Zaporizhzhia State Medical University: initial (preliminary, diagnostic, propaedeutic), current (continuously carried out monitoring of the level of knowledge and skills of students during practical classes), boundary (control of acquired knowledge and skills after the module, course), delayed and final forms of control. The final control, the state certification, is conducted ­ is conducted in the form of state examinations, including defence of a final qualifying work. Conclusions. The main form of differentiated boundary control in the university is the examination. The study of the subject or its main section is completed by examination, and the teacher can not refuse from this form of control, if only because it is indicated in the curriculum, a mandatory to comply with document.en-US
dc.descriptionМета роботи – аналіз проведення іспиту як основної форми контролю в сучасній системі вищої освіти з точки зору його ефективності; дослідження позитивних сторін та недоліків даної форми рубіжного контролю; аналіз шляхів поновлення іспиту, його нових форм та можливість їх використання в практиці викладання в медичному ВНЗ. Основна частина. У статті представлені різноманітні форми контролю знань, що застосовуються у Запорізькому державному медичному університеті: вхідний (попередній, діагностичний), поточний (здійснюється безперервно, відстежує рівень знань, умінь і навичок студентів на практичних заняттях), рубіжний (контроль знань, умінь і навичок після закінчення модуля або курсу), відстрочений та підсумковий. Підсумковий контроль ­  державна атестація ­  проводиться у вигляді державних іспитів, у тому числі захисту випускної кваліфікаційної роботи. Висновки. Основною формою диференційованого рубіжного контролю в ВНЗ є іспит. Іспитом закінчується вивчення предмета або його основного розділу, причому викладач не може відмовитися від даної форми контролю хоча б тому, що вона вказана в навчальному плані, обов’язковому документі, якого необхідно дотримуватись.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9384/9150
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0uk-UA
dc.sourceMedical Education; No 4 (2018); 22-25en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2018); 22-25uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.4
dc.subjectexaminationen-US
dc.subjectforms of knowledge controlen-US
dc.subjectacademic subjecten-US
dc.subjectіспитuk-UA
dc.subjectформи контролю знаньuk-UA
dc.subjectнавчальна дисциплінаuk-UA
dc.titleFORMS OF CONTROL IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION OF UKRAINE: OLD – NEW ORAL EXAMINATIONen-US
dc.titleФОРМИ КОНТРОЛЮ В МЕДИЧНОМУ ВНЗ України: СТАРИЙ – НОВИЙ УСНИЙ ІСПИТuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record