Show simple item record

ВИКОРИСТАННЯ СЦЕНАРІЇВ З ЕЛЕМЕНТАМИ КЛІНІЧНОЇ ФАРМАКОЛОГІЇ ПРИ ВИВЧЕННІ ОКРЕМИХ ТЕМ З АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ

dc.creatorMalanchuk, L. M.
dc.creatorKuchma, Z. M.
dc.creatorMalanchyn, I. M.
dc.creatorMartyniuk, V. M.
dc.creatorKrasnyianska, L. O.
dc.creatorMalanchuk, S. L.
dc.date2018-09-28
dc.date.accessioned2019-09-07T08:30:19Z
dc.date.available2019-09-07T08:30:19Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9380
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.4.9380
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11834
dc.descriptionThe aim of the work – to evaluate the effectiveness of training simulation trainings with the elements of clinical pharmacology in improving the quality of the educational process of students in the discipline of Obstetrics and Gynecology. The main body. A doctor of any specialty, including general practice, must know the causes, the clinic, the diagnosis of obstetric bleeding and tactics, depending on the reasons for it. Massive obstetric bleeding occupies a leading position among the causes of various types of severe obstetric disease, such as hemorrhagic shock, disseminated intravascular coagulation syndrome, etc., and the first among the causes of maternal mortality. The frequency of bleeding is from 6 to 11 % of all births. That is why it is relevant to work out the technology of the active management of the third period on the phantom of active management of the third period. In the course of our work, we concluded that training in the simulation center using modern phantoms allows students to master the basic practical skills of obstetrics, which may become necessary in future practical work of the doctor. general practice, and also provides the basis for mastering some manipulations for future specialization. Conclusions. The current development of medical science and practice necessitates making adjustments to the training of medical students with the approach of their education to international standards. That is why the quality of education in higher education institutions needs to be improved by effectively organizing and informing the educational process, by introducing advanced scientific developments into teaching practice.en-US
dc.descriptionМета роботи – оцінювання ефективності навчальних симуляційних тренінгів з елементами клінічної фармакології у підвищенні якості освітнього процесу студентів із дисципліни “Акушерство та гінекологія”. Основна частина. Лікар будь-якої спеціальності, в тому числі і загальної практики, повинен знати причини, клініку, діагностику акушерських кровотеч та тактику залежно від причин, що її зумовили. Масивні акушерські кровотечі займають провідне місце серед причин різних видів тяжкої акушерської патології, такої, як геморагічний шок, синдром дисемінованого внутрішньосудинного згортання крові тощо, та перше місце серед причин материнської смертності. Частота кровотеч складає від 6 до 11 % усіх пологів. Саме тому актуальним є відпрацювання на фантомі техніки активного ведення ІІІ періоду. В процесі нашої роботи ми зробили висновок, що навчання у симуляційному центрі із ви­користанням сучасних фантомів дозволяє студентам досконало оволодіти основними практичними навичками з акушерства, які можуть стати необхідними у майбутній практичній роботі лікаря загальної практики, а також закладає основу оволодіння деякими маніпуляціями для майбутньої спеціалізації. Висновки. Сучасний розвиток медичної науки й практики зумовлює необхідність вносити корективи в підготовку студентів-медиків із наближенням їхньої освіти до міжнародних стандартів. Тому якість освіти у вищих навчальних закладах необхідно покращити шляхом ефективної організації та інформатизації навчального процесу, за допомогою впровадження передових наукових розробок у практику викладання.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9380/9159
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0uk-UA
dc.sourceMedical Education; No 4 (2018); 64-66en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2018); 64-66uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.4
dc.subjectsimulationsen-US
dc.subjectinnovative technologiesen-US
dc.subjectSMART methodologyen-US
dc.subjectсимуляціїuk-UA
dc.subjectінноваційні технологіїuk-UA
dc.subjectметодика “SMART”.uk-UA
dc.titleAPPLICATION OF SCENARIOS WITH ELEMENTS OF CLINICAL PHARMACOLOGY IN STUDY OF SEPARATE THEMES ON OBSTETRICS AND GYNAECOLOGYen-US
dc.titleВИКОРИСТАННЯ СЦЕНАРІЇВ З ЕЛЕМЕНТАМИ КЛІНІЧНОЇ ФАРМАКОЛОГІЇ ПРИ ВИВЧЕННІ ОКРЕМИХ ТЕМ З АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record