INTERACTIVE METHODS OF PROFESSIONAL SKILLS DURING A PRACTICAL LESSON FOR FUTURE MEDICAL STAFF
ДОСВІД ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ УМІНЬ У МАЙБУТНІХ МЕДИЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
dc.creator | Pavliak, A. Ya. | |
dc.date | 2018-11-05 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:30:18Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:30:18Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9357 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2019.1.9357 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11832 | |
dc.description | The aim of the work – to generalize the experience of applying various interactive forms of study in practical lessons and to estimate the methods of the medical staff professional skills development for its extended usage in education. The main body. The research work deals with the experience of applying various interactive innovative technologies, such as problem-situation learning, role play, multimedia interactive technologies, clinical analysis, case study, in the practical lesson. The efficiency of the methods of professional skills development in the future medical staff, consisting of 6 points, has been estimated. Conclusions. Applying the interactive methods of teaching at the practical lesson allows solving the range of tasks and correlates with the contemporary demands of the educational process. The described methods of the professional skills development provide the sufficient level of cultivating the students’ practical skills and can be recommended for the extended usage in teaching. | en-US |
dc.description | Мета роботи – узагальнити досвід використання різних інтерактивних форм навчання на практичному занятті і провести оцінку методики формування професійних умінь у майбутніх медичних працівників для більш широкого впровадження її в навчальний процес. Основна частина. В роботі висвітлено досвід використання на практичному занятті різних інтерактивних інноваційних технологій, таких, як дискусійне проблемне ситуаційне навчання, рольова ділова гра, мультимедійні інтерактивні технології, клінічний розбір, робота біля ліжка хворого. Проведена оцінка ефективності методики формування професійних умінь у майбутніх медичних працівників, яка складається з 6 етапів. Висновки. Використання інтерактивних методів навчання на практичному занятті дозволяє одночасно вирішити ряд завдань і відповідає сучасним вимогам до навчального процесу. Описана методика формування професійних умінь забезпечує достатній рівень засвоєння студентами практичних навиків і може бути рекомендована для широкого впровадження в навчальний процес. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9357/9666 | |
dc.source | Medical Education; No 1 (2019); 102-106 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2019); 102-106 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2019.1 | |
dc.subject | interactive methods of teaching | en-US |
dc.subject | methods of professional skills development | en-US |
dc.subject | інтерактивні методи навчання | uk-UA |
dc.subject | методика формування професійних умінь | uk-UA |
dc.title | INTERACTIVE METHODS OF PROFESSIONAL SKILLS DURING A PRACTICAL LESSON FOR FUTURE MEDICAL STAFF | en-US |
dc.title | ДОСВІД ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ УМІНЬ У МАЙБУТНІХ МЕДИЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |