INTERDISCIPLINARY INTEGRATION AS A PART OF PROBLEM-BASED LEARNING IN THE MEDICAL UNIVERSITY
МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ІНТЕГРАЦІЯ ЯК СКЛАДОВА ПРОБЛЕМНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ У МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
dc.creator | Shulhay, A. H. | |
dc.creator | Fedonuk, L. Ya. | |
dc.creator | Mudra, A. Ye. | |
dc.creator | Oleshchuk, O. M. | |
dc.date | 2018-09-24 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:26:32Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:26:32Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9342 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2018.4.9342 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11830 | |
dc.description | The aim of the work – to substantiate the importance of interdisciplinary integration applying in the education of future physicians. The main body. The article covers the issues of interdisciplinary integration in doctors’ education, medical educational process optimization by interdisciplinary correlations. It is shown that the usage of integrated educational technologies enables to formulate the clinical type of thinking for future physicians, to solve complex problems of medical practice on the basis of wide integration with the knowledge gained during the study of theoretical disciplines. Conclusion. The application of interdisciplinary technologies for training a doctor will raise it to a qualitatively new level of clinical thinking will enable the complex decision of the tasks of medical practice on the basis of a broad integration of knowledge gained in the study of various disciplines. | en-US |
dc.description | Мета роботи – обґрунтувати важливість застосування міждисциплінарної інтеграції при підготовці майбутніх медиків. Основна частина. У статті висвітлено питання міждисциплінарної інтеграції підготовки лікарів, розглянуто фактори оптимізації процесу підготовки фахівців на основі міжпредметних зв’язків. Показано, що застосування інтегративних навчальних технологій дозволяє формувати у майбутніх медиків клінічний тип мислення, комплексно вирішувати завдання медичної практики на основі широкого інтегрування знаннями, отриманими при вивченні теоретичних дисциплін. Висновок. Застосування міждисциплінарних технологій підготовки лікаря дозволить підняти його на якісно новий рівень клінічного мислення, дасть можливість комплексно вирішувати завдання медичної практики на основі широкого інтегрування знаннями, отриманими при вивченні різноманітних дисциплін. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9342/9172 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2018 Медична освіта | uk-UA |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 4 (2018); 113-116 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 4 (2018); 113-116 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2018.4 | |
dc.subject | interdisciplinary integration | en-US |
dc.subject | optimization of educational process | en-US |
dc.subject | medical biology | en-US |
dc.subject | medical biochemistry | en-US |
dc.subject | pharmacology | en-US |
dc.subject | міжпредметна інтеграція | uk-UA |
dc.subject | оптимізація навчального процесу | uk-UA |
dc.subject | медична біологія | uk-UA |
dc.subject | медична біохімія | uk-UA |
dc.subject | фармакологія | uk-UA |
dc.title | INTERDISCIPLINARY INTEGRATION AS A PART OF PROBLEM-BASED LEARNING IN THE MEDICAL UNIVERSITY | en-US |
dc.title | МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ІНТЕГРАЦІЯ ЯК СКЛАДОВА ПРОБЛЕМНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ У МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |