PROBLEMS OF TRAINING OF ENGLISH STUDENTS-DENTISTS ON PROFESSIONAL DEPARTMENTS AND WAYS OF THEIR SOLUTION
ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ АНГЛОМОВНИХ СТУДЕНТІВ-СТОМАТОЛОГІВ НА ПРОФІЛЬНИХ КАФЕДРАХ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ
dc.creator | Razumnyi, R. V. | |
dc.creator | Fastovets, O. O. | |
dc.creator | Albert, Ye. L. | |
dc.date | 2018-07-24 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:26:26Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:26:26Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9209 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2018.4.9209 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11812 | |
dc.description | The aim of the work – to determine the problems of training of English-speaking foreign students studying in the field of dentistry, on the professional departments and to propose ways to solve them. The main body. The complexity of teaching English-speaking foreign students is the need to carry out educational and cognitive activities by means of non-native language in a non-material and socio-cultural environment. Replacement of the informational approach of educational programs in dental disciplines to competence involves the formation of an English-speaking student’s readiness to use the acquired knowledge and skills to solve practical problems in the process of further professional activity. Conclusion. In today’s conditions, providing a practically oriented approach to English-speaking students in dentistry allows for discrete delivery of material, increased visualization of the learning process, and the use of simulation technologies for mastering practical skills. | en-US |
dc.description | Мета роботи – визначити проблеми підготовки англомовних студентів-іноземців, які навчаються за спеціальністю “Стоматологія”, на профільних кафедрах та запропонувати шляхи їх вирішення. Основна частина. Складність навчання англомовних студентів-іноземців полягає у необхідності здійснювати навчально-пізнавальну діяльність засобами нерідної мови у нерідному матеріальному та соціокультурному середовищі. Заміна інформаційного підходу освітніх програм зі стоматологічних дисциплін на компетентнісний передбачає формування в англомовного студента готовності використовувати отримані знання, уміння й навички для вирішення практичних завдань у процесі подальшої професійної діяльності. Висновок. В умовах сьогодення забезпечити практично орієнтований підхід серед англомовних студентів-стоматологів дозволяє дискретна подача матеріалу, збільшення наочності навчального процесу, залучення симуляційних технологій для оволодіння практичними навичками. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9209/9182 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2018 Медична освіта | uk-UA |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 4 (2018); 157-160 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 4 (2018); 157-160 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2018.4 | |
dc.subject | higher dental education | en-US |
dc.subject | English-language form of teaching | en-US |
dc.subject | methodical approaches | en-US |
dc.subject | вища стоматологічна освіта | uk-UA |
dc.subject | англомовна форма навчання | uk-UA |
dc.subject | методичні підходи | uk-UA |
dc.title | PROBLEMS OF TRAINING OF ENGLISH STUDENTS-DENTISTS ON PROFESSIONAL DEPARTMENTS AND WAYS OF THEIR SOLUTION | en-US |
dc.title | ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ АНГЛОМОВНИХ СТУДЕНТІВ-СТОМАТОЛОГІВ НА ПРОФІЛЬНИХ КАФЕДРАХ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |