Show simple item record

ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ) У СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ВНЗ ЗА ДОПОМОГОЮ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ І МЕТОДІВ НАВЧАННЯ

dc.creatorKolodnytska, O. D.
dc.date2018-09-24
dc.date.accessioned2019-09-07T08:26:25Z
dc.date.available2019-09-07T08:26:25Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9197
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.4.9197
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11810
dc.descriptionThe aim of the work – to find out the peculiarities of building up positive medical students’ motivation to learning professional English by means of interactive teaching technologies and methods. The main body. The article presents the effectiveness of interactive teaching technologies and methods, which are used in combination with traditional ones in the process of building up positive medical students’ motivation to learning professional English. A level of building up positive medical students’ motivation to learning professional English by means of interactive teaching technologies and methods was determined. Conclusion. Skillful use of interactive teaching technologies and methods in combination with the traditional ones contributes to building up positive medical students’ motivation to learning professional English and the quality of their professional foreign language training. It develops medical students’ professional skills, activates their creative potential and arises their interest to the subject.en-US
dc.descriptionМета роботи – з’ясувати особливості формування позитивної мотивації до вивчення англійської мови (за професійним спрямуванням) у студентів медичних ВНЗ за допомогою інтерактивних технологій і методів навчання. Основна частина. У статті обґрунтовано ефективність застосування інтерактивних технологій і методів навчання у поєднанні з традиційними в процесі формування позитивної мотивації до вивчення англійської мови (за професійним спрямуванням) у студентів медичних ВНЗ. З’ясовано рівень сформованості позитивної мотивації до вивчення англійської мови (за професійним спрямуванням) у студентів-медиків за допомогою інтерактивних технологій і методів навчання. Висновок. Вміле використання інтерактивних методів і технологій у поєднанні з традиційними сприяє формуванню позитивної мотивації до вивчення англійської мови (за професійним спрямуванням) студентами медичних ВНЗ, їхній якісній фаховій іншомовній підготовці, розвиває професійні уміння на навички, активізує творчий потенціал, підвищує зацікавленість навчальною дисципліною.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9197/9156
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0uk-UA
dc.sourceMedical Education; No 4 (2018); 52-55en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2018); 52-55uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.4
dc.subjectmotivationen-US
dc.subjectinteractive teaching technologies and methodsen-US
dc.subjectprofessional Englishen-US
dc.subjectmedical studentsen-US
dc.subjectquestionnaireen-US
dc.subjectмотиваціяuk-UA
dc.subjectінтерактивні технології і методи навчанняuk-UA
dc.subjectанглійська мова (за професійним спрямуванням)uk-UA
dc.subjectстуденти-медикиuk-UA
dc.subjectанкетування.uk-UA
dc.titleBUILDING UP POSITIVE MEDICAL STUDENTS’ MOTIVATION TO LEARNING PROFESSIONAL ENGLISH BY MEANS OF INTERACTIVE TEACHING TECHNOLOGIES AND METHODSen-US
dc.titleФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ) У СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ВНЗ ЗА ДОПОМОГОЮ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ І МЕТОДІВ НАВЧАННЯuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record