Show simple item record

ПОЗААУДИТОРНА РОБОТА СТУДЕНТА: НЕВИКОРИСТАНИЙ РЕЗЕРВ АБО ДЖЕРЕЛО ДИДАКТИЧНИХ ІННОВАЦІЙ

dc.creatorVoloshchuk, N. I.
dc.creatorDenysyuk, O. M.
dc.creatorKhodakivska, O. V.
dc.creatorGaliutina, O. Yu.
dc.date2018-09-25
dc.date.accessioned2019-09-07T08:26:24Z
dc.date.available2019-09-07T08:26:24Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9193
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.4.9193
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11808
dc.descriptionThe aim of the work – to analyze forms and methods of extracurricular work of students which are used at the Department of Pharmacology, for improvement of the educational process and formation deep knowledge of pharmacology and ability to self-education and self-improvement in the future medical professionals. The main body. In this article we presented the organization of extracurricular work of students at the Department of Pharmacology of M. Pyrohov Vinnytsia National Medical University. It is conducted in three main directions: learning-compulsory, learning-research and scientific-research and includes traditional and non-traditional types and forms. The most important component is the initiative creative activity of students. An independent work is conducted with the support of teachers, that is why the means of didactic support for independent work are created and constantly updated at the department (methodical recommendations for preparation for practical lessons and for independent extracurricular work, multimedia presentations of lectures, a manual “Pharmacology. Summary of lectures”, educational pharmacy, sets of test tasks, pharmacotherapeutic and situational tasks of standard and non-standard type, criteria for evaluation of all types of independent work). Such an approach to organizing independent extracurricular work of students allows developing future competence doctors necessary for the proper formation of their professional culture. Conclusion. Extracurricular work of students as an important tool and the most complex form of organization of the educational process requires a modern material and technical base, appropriate theoretical, psychological-pedagogical and scientific-methodological support, a constant search for new effective forms, methods and means of teaching.en-US
dc.descriptionМета роботи – проаналізувати форми і методи самостійної позааудиторної роботи студентів, які використовуються на кафедрі фармакології, для вдосконалення навчального процесу та формування у майбутніх спеціалістів-медиків глибоких знань із фармакології і здатності до самоосвіти та самовдосконалення. Основна частина. У даній статті ми представили організацію самостійної позааудиторної роботи студентів на кафедрі фармакології Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова. Вона ведеться за трьома основними напрямками: навчально-обовʼязковим, навчально-дослідницьким та науково-дослідним і включає в себе традиційні і нетрадиційні види та форми. Найбільш важливою складовою є ініціативна творча активність студентів. Хоча це самостійна робота студента, але вона ведеться при підтримці викладачів, саме тому на кафедрі створені та постійно оновлюються засоби дидактичної підтримки самостійної роботи (методичні рекомендації для підготовки до практичних занять та для самостійної позааудиторної роботи, мультимедійні презентації лекцій, навчальний посібник “Фармакологія. Конспект лекцій”, навчальна аптека, комплекти тестових завдань, фармакотерапевтичних і ситуаційних задач стандартного та нестандартного типу, критерії оцінювання всіх видів самостійної роботи). Такий підхід до організації самостійної позааудиторної роботи студентів дозволяє розвивати у майбутніх лікарів компетентності, необхідні для правильного формування їх професійної культури. Висновок. Самостійна позааудиторна робота студентів як важливий інструмент та найбільш складна форма організації навчального процесу вимагає сучасної матеріально-технічної бази, відповідного теоретичного, психолого-педагогічного та науково-методичного супроводу, постійного пошуку нових результативних форм, методів і засобів навчання.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9193/9153
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0uk-UA
dc.sourceMedical Education; No 4 (2018); 36-40en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2018); 36-40uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.4
dc.subjectteaching of pharmacologyen-US
dc.subjectindependent work of the studenten-US
dc.subjectextracurriculum work of the studenten-US
dc.subjectвикладання фармакологіїuk-UA
dc.subjectсамостійна робота студентаuk-UA
dc.subjectпозааудиторна робота студентаuk-UA
dc.titleEXTRACURRICULAR WORK OF STUDENTS: UNTAPPED RESERVES OR SOURCES OF DIDACTIC INNOVATIONSen-US
dc.titleПОЗААУДИТОРНА РОБОТА СТУДЕНТА: НЕВИКОРИСТАНИЙ РЕЗЕРВ АБО ДЖЕРЕЛО ДИДАКТИЧНИХ ІННОВАЦІЙuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record