Show simple item record

ПОСПІШАЄМО РОЗУМНО

dc.creatorBulakh, I. Ye.
dc.date2018-06-12
dc.date.accessioned2019-09-07T08:26:23Z
dc.date.available2019-09-07T08:26:23Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8977
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.2.8977
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11800
dc.descriptionThe aim of the work – covering the background for introduction of national qualification examination as a part of healthcare industry reforming and higher medical education in particular.The main body. The attestation of the applicants for Master Degree in specialties of department of knowledge “22 Healthcare Service” will be carried out in the form of national qualification examination, which consists of the following components: integrated test examination “KROK”, objective structured practical (clinical) examination, international examination on elementary medicine, examination on professionally oriented English. The attestation may also be conducted in other forms defined by the higher education standard. The main principles of compiling a national qualification examination are: objectivity, transparency and publicity, independence, antipathy toward corruption and bribery, integration into international educational and scientific space, obligingness.Conclusion. Thus, the introduction of national qualification examination will allow taking full assessment of graduates’ knowledge and skills.en-US
dc.descriptionМета роботи – висвітлення передумов для запровадження єдиного державного кваліфікаційного іспиту як складової частини реформування медичної галузі та вищої медичної освіти зокрема.Основна частина. Атестація здобувачів ступеня вищої освіти “магістр”  за спеціальностями галузі знань 22 “Охорона здоров’я” здійснюватиметься у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту, який складається з таких компонентів, як: інтегрований тестовий іспит “Крок”, об’єктивний структурований практичний (клінічний) іспит, міжнародний іспит з основ медицини, іспит з англійської мови професійного спрямування. Основними принципами складання єдиного державного комплексного іспиту є: об’єктивність, прозорість і публічність, незалежність, нетерпимість до проявів корупції та хабарництва, інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір, обов’язковість.Висновок. запровадження єдиного державного кваліфікаційного іспиту дозволить провести комплексну оцінку знань та вмінь випускників.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8977/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 2 (2018)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 2 (2018)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.2
dc.subjectmedical educationen-US
dc.subjectinternational examination (IFOM)en-US
dc.subjectTesting Centeren-US
dc.subjectnational qualification examination.en-US
dc.subjectмедична освітаuk-UA
dc.subjectміжнародний іспит (IFOM)uk-UA
dc.subjectЦентр тестуванняuk-UA
dc.subjectєдиний державний кваліфікаційний іспит.uk-UA
dc.titleMAKE HASTE INTELLIGENTLYen-US
dc.titleПОСПІШАЄМО РОЗУМНОuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record