Show simple item record

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ – ОБОВ’ЯЗКОВА ВИМОГА ПРОВАДЖЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

dc.creatorMelnyk, І. V.
dc.creatorPolishchuk, M. M.
dc.creatorFarion, T. I.
dc.date2018-06-12
dc.date.accessioned2019-09-07T08:26:23Z
dc.date.available2019-09-07T08:26:23Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8976
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.2.8976
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11799
dc.descriptionThe aim of the work – to conduct an information analysis on the provision of higher education institutions of the Ministry of Health of Ukraine with the teaching materials on the disciplines “Foreign language” and “Foreign language (professionally oriented)” for the proper organization of students’ preparation for the professionally oriented English language examination as a separate component of the OCSE (The One Comprehensive State Exam).The main body. Improving the quality of doctors’ training as an obligate part of implementing the health care reform in Ukraine requires consistent work in improving the pre-graduate training of graduates in Master degree in all specialties of the field of knowledge “Healthcare”. At the present time, the work on the development and approval of higher education standards for each level of higher education within each specialty has not yet been completed, taking into account the proposals of the industrial government bodies to which the higher education institutions belong, as well as industrial groups of employers’ organizations in pursuance of Article 10 Law of Ukraine “On Higher Education”.Conclusions. To improve the organization of preparing students for the professionally oriented English language examination as a separate component of the OCSE, it is necessary to develop a series of measures to ensure the formation of students (who study in higher education establishments of the Ministry of Health of Ukraine, but do not study English as a foreign or foreign language according to the professional orientation), competencies required for the professionally oriented English language examination as a separate component of the OCSE, including optional courses studying “Foreign Language (Second): English” and “Professionally Oriented Foreign Language: English”, take measures to increase the number of teaching materials in English, and improve the material and technical equipment of the foreign language departments.en-US
dc.descriptionМета роботи – провести аналіз інформації щодо забезпечення закладів вищої освіти Міністерства охорони здоров’я України навчально-методичними матеріалами з дисциплін “Іноземна мова” та “Іноземна мова (за професійним спрямуванням)” для належної організації підготовки студентів до складання іспиту з англійської мови за професійним спрямуванням як окремої компоненти ЄДКІ.Основна частина. Удосконалення якості підготовки лікарів як обов’язкової складової реалізації реформи охорони здоров’я в Україні потребує послідовної роботи з покращення додипломної підготовки здобувачів ступеня вищої освіти “Магістр” за усіма спеціальностями галузі знань “Охорона здоров’я”. Натепер ще не завершена робота з розробки та затвердження стандартів вищої освіти для кожного рівня вищої освіти в межах кожної спеціальності з урахуванням пропозицій галузевих державних органів, до сфери управління яких належать вищі навчальні заклади, та галузевих об’єднань організацій роботодавців на виконання статті 10 Закону України “Про вищу освіту”.Висновок. Для удосконалення організації підготовки студентів до складання іспиту з англійської мови за професійним спрямуванням як окремої компоненти ЄДКІ необхідно розробити низку заходів для забезпечення формування у студентів закладів вищої освіти МОЗ України, які не вивчають англійську мову як іноземну чи іноземну мову за професійним спрямуванням, компетентностей, необхідних для складання іспиту з англійської мови за професійним спрямуванням як окремої компоненти ЄДКІ, у тому числі шляхом вивчення курсів за вибором “Іноземна мова (друга): англійська” та “Іноземна мова за професійним спрямуванням (друга): англійська”, вжити заходів для збільшення кількості навчально-методичної літератури, виданої англійською мовою, та покращити матеріально-технічне оснащення кафедр іноземних мов.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8976/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 2 (2018)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 2 (2018)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.2
dc.subjecteducational processen-US
dc.subjecthigher education establishmentsen-US
dc.subjectteaching materials.en-US
dc.subjectнавчальний процесuk-UA
dc.subjectзаклади вищої освітиuk-UA
dc.subjectнавчально-методичне забезпечення.uk-UA
dc.titleLEARNING AND TEACHING SUPPORT MATERIALS OF THE EDUCATIONAL PROCESS IS AN EXCLUSIVE REQUIREMENT FOR CONDUCTING LEARNING ACTIVITIES IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONSen-US
dc.titleНАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ – ОБОВ’ЯЗКОВА ВИМОГА ПРОВАДЖЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record