MODERN FORMS OF ORGANIZATION OF POSTGRADUATE EDUCATION AND CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF MEDICAL SPECIALISTS
СУЧАСНІ ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІСЛЯДИПЛОМНОГО НАВЧАННЯ ТА БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МЕДИЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
dc.creator | Nykonenko, O. S. | |
dc.creator | Shapoval, S. D. | |
dc.creator | Dmytriyeva, S. M. | |
dc.date | 2018-06-12 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:26:20Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:26:20Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8963 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2018.2.8963 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11787 | |
dc.description | The aim of the work – to highlight some aspects of introduction of modern educational technologies and new forms of organization of training in postgraduate education and continuous professional development of doctors are described in this article. The main body. It is stated, that pedagogical innovations are aimed at the optimizing of the teaching on the principle of the correspondence of the content of the training to the actual conditions of the doctor’s work. The experience of introducing of intermittent courses of thematic improvement and organization of intensive training of doctors on topical problems of modern medicine is presented.Conclusion. The necessity of using various educational models, which based on the achievements of medical science and practice in accordance with the needs of the medical sector and each target group of subjects of training. | en-US |
dc.description | Мета роботи – висвітлити деякі аспекти із запровадження сучасних освітніх технологій та новітніх форм організації навчання у післядипломну підготовку і безперервний професійний розвиток лікарів.Основна частина. Наведено, що педагогічні інновації мають на меті оптимізацію навчання за принципом відповідності змісту навчання реальним умовам роботи лікаря. Представлено досвід із запровадження переривчатих курсів тематичного удосконалення та організації інтенсивного навчання лікарів з актуальних проблем сучасної медицини.Висновок. Необхідним є застосування різноманітних навчальних моделей на підставі досягнень медичної науки і практики відповідно до потреб медичної галузі та кожної цільової групи суб’єктів навчання. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8963/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2018 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 2 (2018) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 2 (2018) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2018.2 | |
dc.subject | advanced organizational forms of education | en-US |
dc.subject | continuous professional development of doctors. | en-US |
dc.subject | новітні організаційні форми навчання | uk-UA |
dc.subject | безперервний професійний розвиток лікарів. | uk-UA |
dc.title | MODERN FORMS OF ORGANIZATION OF POSTGRADUATE EDUCATION AND CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF MEDICAL SPECIALISTS | en-US |
dc.title | СУЧАСНІ ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІСЛЯДИПЛОМНОГО НАВЧАННЯ ТА БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МЕДИЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |