IMPROVEMENT OF FORMS AND METHODS OF POSTGRADUATE EDUCATION OF DOCTORS AT THE MODULE OF GASTROENTEROLOGY
ВДОСКОНАЛЕННЯ ФОРМ І МЕТОДІВ ПІСЛЯДИПЛОМНОГО НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ ПО МОДУЛЮ “ГАСТРОЕНТЕРОЛОГІЯ”
dc.creator | Stepanov, Yu. M. | |
dc.creator | Kononov, I. N. | |
dc.creator | Salenko, А. V. | |
dc.creator | Vlasova, O. M. | |
dc.creator | Shendrik, L. M. | |
dc.creator | Kosynska, S. V. | |
dc.creator | Budzak, I. Y. | |
dc.date | 2018-09-17 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:26:18Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:26:18Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8913 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2018.4.8913 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11779 | |
dc.description | The aim of the work – formation of a desire for self-education and self-improvement, which is ensured by the use of modern technologies of interactive learning in the continuous postgraduate education of doctors at the module of Gastroenterology. The main body. The article presents the use of traditional and interactive methods of teaching, such as problem-oriented learning, focused learning, distance learning, computer testing with usage of the licensed computer program “Elex” at the module of Gastroenterology. There were characterized and analyzed their advantages and disadvantages. Conclusions. The use of various methods and forms of training in the continuous postgraduate education of doctors allows to activate the learning process itself, raise the level of training of those who study, direct all efforts to form students’ desire to self-education and self-improvement. All this contributes to the harmonious, creative and professional development of a doctor. | en-US |
dc.description | Мета роботи – формування у практичного лікаря прагнень до самонавчання, самовдосконалення та самовиховання, що забезпечується використанням сучасних технологій інтерактивного навчання у безперервній післядипломній освіті лікарів по модулю “Гастроентерологія”. Основна частина. У статті висвітлено використання поряд із традиційними методами навчання інтерактивних методів, зокрема таких, як навчання, яке орієнтоване на проблему, концентроване навчання, дистанційне навчання, проведення комп’ютерного тестування за допомогою ліцензованої комп’ютерної програми “Elex” лікарів по модулю “Гастроентерологія”. Охарактеризовані та проаналізовані їх переваги та недоліки. Висновки. Використання різноманітних методів та форм навчання у безперервній післядипломній освіті лікарів дозволяє активувати сам процес навчання, підняти рівень підготовки тих, хто навчається, направити всі зусилля на формування у слухача прагнень до самонавчання та самовиховання. Все це сприяє гармонійному, творчому та професійному розвитку лікаря. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8913/9168 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2018 Медична освіта | uk-UA |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 4 (2018); 99-101 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 4 (2018); 99-101 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2018.4 | |
dc.subject | methods of postgraduate education | en-US |
dc.subject | advanced training of a doctor | en-US |
dc.subject | distance learning | en-US |
dc.subject | методи післядипломної освіти | uk-UA |
dc.subject | підвищення кваліфікації лікаря | uk-UA |
dc.subject | дистанційне навчання | uk-UA |
dc.title | IMPROVEMENT OF FORMS AND METHODS OF POSTGRADUATE EDUCATION OF DOCTORS AT THE MODULE OF GASTROENTEROLOGY | en-US |
dc.title | ВДОСКОНАЛЕННЯ ФОРМ І МЕТОДІВ ПІСЛЯДИПЛОМНОГО НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ ПО МОДУЛЮ “ГАСТРОЕНТЕРОЛОГІЯ” | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |