Show simple item record

ВДОСКОНАЛЕННЯ ФОРМ І МЕТОДІВ ПІСЛЯДИПЛОМНОГО НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ ПО МОДУЛЮ “ГАСТРОЕНТЕРОЛОГІЯ”

dc.creatorStepanov, Yu. M.
dc.creatorKononov, I. N.
dc.creatorSalenko, А. V.
dc.creatorVlasova, O. M.
dc.creatorShendrik, L. M.
dc.creatorKosynska, S. V.
dc.creatorBudzak, I. Y.
dc.date2018-09-17
dc.date.accessioned2019-09-07T08:26:18Z
dc.date.available2019-09-07T08:26:18Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8913
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.4.8913
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11779
dc.descriptionThe aim of the work – formation of a desire for self-education and self-improvement, which is ensured by the use of modern technologies of interactive learning in the continuous postgraduate education of doctors at the module of Gastroenterology. The main body. The article presents the use of traditional and interactive methods of teaching, such as problem-oriented learning, focused learning, distance learning, computer testing with usage of the licensed computer program “Elex” at the module of Gastroenterology. There were characterized and analyzed their advantages and disadvantages. Conclusions. The use of various methods and forms of training in the continuous postgraduate education of doctors allows to activate the learning process itself, raise the level of training of those who study, direct all efforts to form students’ desire to self-education and self-improvement. All this contributes to the harmonious, creative and professional development of a doctor.en-US
dc.descriptionМета роботи – формування у практичного лікаря прагнень до самонавчання, самовдосконалення та самовиховання, що забезпечується використанням сучасних технологій інтерактивного навчання у безперервній післядипломній освіті лікарів по модулю “Гастроентерологія”. Основна частина. У статті висвітлено використання поряд із традиційними методами навчання інтерактивних методів, зокрема таких, як навчання, яке орієнтоване на проблему, концентроване навчання, дистанційне навчання, проведення комп’ютерного тестування за допомогою ліцензованої комп’ютерної програми “Elex” лікарів по модулю “Гастроентерологія”. Охарактеризовані та проаналізовані їх переваги та недоліки. Висновки. Використання різноманітних методів та форм  навчання  у безперервній післядипломній освіті лікарів дозволяє активувати сам процес навчання, підняти рівень підготовки тих, хто навчається, направити всі зусилля на формування у слухача прагнень до самонавчання та самовиховання. Все це сприяє гармонійному, творчому та професійному розвитку лікаря.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8913/9168
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0uk-UA
dc.sourceMedical Education; No 4 (2018); 99-101en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2018); 99-101uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.4
dc.subjectmethods of postgraduate educationen-US
dc.subjectadvanced training of a doctoren-US
dc.subjectdistance learningen-US
dc.subjectметоди післядипломної освітиuk-UA
dc.subjectпідвищення кваліфікації лікаряuk-UA
dc.subjectдистанційне навчанняuk-UA
dc.titleIMPROVEMENT OF FORMS AND METHODS OF POSTGRADUATE EDUCATION OF DOCTORS AT THE MODULE OF GASTROENTEROLOGYen-US
dc.titleВДОСКОНАЛЕННЯ ФОРМ І МЕТОДІВ ПІСЛЯДИПЛОМНОГО НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ ПО МОДУЛЮ “ГАСТРОЕНТЕРОЛОГІЯ”uk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record