MEDICAL EDUCATION: ANSWERS TO MODERN CHALLENGES
МЕДИЧНА ОСВІТА: ВІДПОВІДІ НА ВИКЛИКИ СУЧАСНОСТІ
dc.creator | Oleksina, N. O. | |
dc.creator | Volosovets, O. P. | |
dc.creator | Pyatnytskyi, Yu. S. | |
dc.date | 2018-06-12 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:26:18Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:26:18Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8878 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2018.2.8878 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11775 | |
dc.description | The aim of the work – substantiation of the importance of introducing modern innovative pedagogical technologies, problem-oriented training, use of world experience as components of the reform of higher medical education in order to achieve a high level of professional competence of doctors and pharmacists.The main body. The basic principles of ensuring the quality of medical education in Ukraine are highlighted, it is emphasized on the need to develop common criteria, common educational standards and methodologies for ensuring the quality of doctors training, which is a necessary condition for recognition of their qualifications in speciality and in the world, the possibilities of convergence of training systems, mutual recognition of educational levels, and positioning the doctor according to his competence and professional skills.Conclusion. The introduction of modern approaches to higher medical education is an urgent requirement of time, will promote the convergence of Ukrainian higher medical education to European and American educational systems, respond to the needs of the reformed healthcare sector and ultimately contribute to improving the quality of medical care for the population. | en-US |
dc.description | Мета роботи – обґрунтування важливості впровадження сучасних інноваційних педагогічних технологій, проблемно-орієнтованого навчання, використання світового досвіду як складових реформування вищої медичної освіти з метою досягнення високого рівня професійної компетентності лікарів та провізорів.Основна частина. Висвітлюються базові принципи забезпечення якості медичної освіти в Україні, наголошується на необхідності розвитку загальних критеріїв, єдиних освітніх стандартів і методологій щодо забезпечення якості підготовки лікарів, що є необхідною умовою для визнання їхньої кваліфікації у галузі та світі, можливості конвергенції систем підготовки, взаємовизнання освітніх рівнів та позиціонування лікаря відповідно до його компетентності та професійних навичок.Висновок. Запровадження сучасних підходів у вищій медичній освіті є нагальною вимогою часу, сприятиме конвергенції української вищої медичної освіти до європейських та американських освітніх систем, відповідатиме потребам галузі охорони здоров’я, що реформується, та, в кінцевому підсумку, сприятиме покращанню якості медичної допомоги населенню. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8878/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2018 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 2 (2018) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 2 (2018) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2018.2 | |
dc.subject | higher education | en-US |
dc.subject | quality | en-US |
dc.subject | modernization. | en-US |
dc.subject | вища медична освіта | uk-UA |
dc.subject | якість | uk-UA |
dc.subject | модернізація. | uk-UA |
dc.title | MEDICAL EDUCATION: ANSWERS TO MODERN CHALLENGES | en-US |
dc.title | МЕДИЧНА ОСВІТА: ВІДПОВІДІ НА ВИКЛИКИ СУЧАСНОСТІ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |