Show simple item record

СУЧАСНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ НЕВРОЛОГІЇ ЛІКАРЯМ-ІНТЕРНАМ НА КАФЕДРІ МЕДИЦИНИ НЕВІДКЛАДНИХ СТАНІВ

dc.creatorZozulya, I. S.
dc.creatorVolosovets, A. O.
dc.creatorZozulya, A. I.
dc.creatorBobrova, V. I.
dc.date2018-06-12
dc.date.accessioned2019-09-07T08:26:18Z
dc.date.available2019-09-07T08:26:18Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8877
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.2.8877
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11774
dc.descriptionThe aim of the work – development and introduction of new methods of teaching in the clinical and pedagogical practice of teaching the discipline of urgent neurology for doctors-interns at the Department of Emergency Medicine.The main body. The process of teaching the material, new ways of transferring educational information from a teacher to interns is introduced. The textual structure of lecture presentations on neurology has been significantly modified with the help of visual diagrams and educational video films. In addition, the format of the lectures itself on the continuous provision of information in the direction of “teacher-student” has changed to a dynamic dialogue with the formulation of problem issues and the involvement of interns in a scientific discussion and active discussion of practical material. An important element was also the addition of theoretical lecture material illustrations in the form of clinical cases from their own neurological practice of teachers.Conclusion. Introduction of pedagogical practice of new methods of teaching and information transfer taking into account physiological and psychological peculiarities of modern interns allows the improving the level of training in the field of urgent neurology among interns at the Department of Emergency Medicine.en-US
dc.descriptionМета роботи – розробка і впровадження нових методів навчання в клініко-педагогічну практику викладання дисципліни невідкладної неврології лікарям-інтернам на кафедрі медицини невідкладних станів.Основна частина. Впроваджено в процес викладання матеріалу нові способи передачі навчальної інформації від викладача до інтернів. Текстова структура лекційних презентацій з неврології була значно модифікована за допомогою наочних схем та навчальних відеофільмів. Крім того, змінився формат проведення самих лекцій з безперервної подачі інформації в напрямку “викладач – студент” на динамічний діалог із постановкою проблемних питань та залучення інтернів до наукової дискусії й активного обговорення практичного матеріалу. Важливим елементом було також доповнення теоретичного лекційного матеріалу ілюстраціями у вигляді  клінічних випадків з власної неврологічної практики викладачів.Висновок. Запровадження у педагогічну практику нових методів навчання та передачі інформації з урахуванням фізіологічних та психологічних особливостей сучасних інтернів дозволяє покращити рівень підготовки з дисципліни невідкладної неврології серед лікарів-інтернів на кафедрі медицини невідкладних станів.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8877/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 2 (2018)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 2 (2018)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.2
dc.subjectteaching of neurologyen-US
dc.subjectemergency medicine.en-US
dc.subjectвикладання неврологіїuk-UA
dc.subjectмедицина невідкладних станів.uk-UA
dc.titleMODERN ASPECTS OF STUDYING THE COURSE OF NEUROLOGY TO THE DOCTORS-INTERNS AT THE DEPARTMENT OF EMERGENCY MEDICINEen-US
dc.titleСУЧАСНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ НЕВРОЛОГІЇ ЛІКАРЯМ-ІНТЕРНАМ НА КАФЕДРІ МЕДИЦИНИ НЕВІДКЛАДНИХ СТАНІВuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record