FORMATION OF THE PROFESSIONAL COMPETENCE OF THE FUTURE DOCTOR AT THE EXAMPLE OF STUDENTS OF THE MEDICAL FACULTY IN TSMU
ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ НА ПРИКЛАДІ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ТДМУ
dc.creator | Krytskyi, I. O. | |
dc.creator | Hoshchynskyi, P. V. | |
dc.creator | Krytskyi, T. I. | |
dc.creator | Horishnyi, I. M. | |
dc.creator | Mochulska, O. M. | |
dc.creator | Krytska, H. A. | |
dc.date | 2018-09-21 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:26:16Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:26:16Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8849 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2018.3.8849 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11763 | |
dc.description | The aim of the work – to assess the value of students’ professional competence, the formation of criteria for evaluating their achievements, and readiness for future medical activities.The main body. In our study, it is necessary to find out the content of the concept of “professional competence of the future doctor”. The analysis of the content of definitions of the concepts of “competence” and “competence” leads us to an understanding of the essence of these concepts, which is important for the construction of a model of a competent graduate of a higher medical school, the formation of criteria for assessing the achievements of students, their readiness for future activities of the doctor. Formation of professional competence in the context of the psychology of personality of the future physician’s formation requires the substantiation of the integrated model and improvement of the content, structure, forms and methods of professional training of students for the implementation of medical activities, definition of psychological and pedagogical conditions for improving professional competence. The theoretical analysis allowed us to use the model and include in it all necessary, in our opinion, professional qualities as components of the professional competence of the future doctor.Conclusion. The materials of professional competence of the future doctor presented by us are an important component of the theoretical and practical preparation of the student on the basis of personal and professional qualities; the state of the formation of the professional knowledge, skills and skills necessary for the doctor’s future work. | en-US |
dc.description | Мета роботи – оцінити значення професійної компетентності студентів, формування критеріїв оцінювання їх досягнень, готовності до майбутньої діяльності лікаря. Основна частина. У нашому дослідженні необхідно з’ясувати змістове наповнення поняття “професійна компетентність майбутнього лікаря”. Аналіз змісту визначень понять “компетентність” і “компетенція” доводить нас до розуміння сутності цих понять, яке важливе для побудови моделі компетентного випускника вищого медичного навчального закладу, формування критеріїв оцінювання досягнень студентів, їх готовності до майбутньої діяльності лікаря. Формування професійної компетентності у контексті психології особистості становлення майбутнього лікаря потребує обґрунтування інтегрованої моделі та вдосконалення змісту, структури, форм і методів професійної підготовки студентів до виконання лікарської діяльності, визначення психолого-педагогічних умов підвищення професійної компетентності. Теоретичний аналіз дозволив нам використати модель і включити у неї всі необхідні, на нашу думку, фахові якості, які є складовими компонентами професійної компетентності майбутнього лікаря.Висновок. Представлені нами матеріали професійної компетентності майбутнього лікаря – це важлива складова теоретичної і практичної підготовленості студента на основі особистих і професійно важливих якостей; стан сформованості професійних знань, умінь та навичок, необхідних для виконання діяльності лікаря в майбутньому. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8849/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2018 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 3 (2018) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 3 (2018) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2018.3 | |
dc.subject | student | en-US |
dc.subject | professional competence | en-US |
dc.subject | efficiency | en-US |
dc.subject | future doctor. | en-US |
dc.subject | студент | uk-UA |
dc.subject | професійна компетентність | uk-UA |
dc.subject | ефективність | uk-UA |
dc.subject | майбутній лікар. | uk-UA |
dc.title | FORMATION OF THE PROFESSIONAL COMPETENCE OF THE FUTURE DOCTOR AT THE EXAMPLE OF STUDENTS OF THE MEDICAL FACULTY IN TSMU | en-US |
dc.title | ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ НА ПРИКЛАДІ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ТДМУ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |