Show simple item record

РОЛЬ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ З ЦИКЛУ “ХІРУРГІЯ” СТУДЕНТІВ 6-ГО КУРСУ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ

dc.creatorPylypchuk, V. I.
dc.date2018-06-12
dc.date.accessioned2019-09-07T08:26:16Z
dc.date.available2019-09-07T08:26:16Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8838
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.1.8838
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11762
dc.descriptionThe aim of the work – to determine the expediency of introduction of innovative technologies and interactive methods of study by the VI course students on the cycle of Surgery.The main body. The work represents the modern innovative technologies and interactive methods of training on the cycle “Surgery” by the VI course students, according to a temporary, comprehensive course program on the subject for the II-VI course of study (2015), and thematic plans for practical classes and self-study work developed on the basis of this program by the academic team of the Department of Surgery No. 2 and Cardiosurgery on the content module 21 “Clinical Manifestations of Surgical Diseases”. There are 93 classroom hours for the study of 15 themes of syndrome manifestations of acute surgical pathology and abdominal and chest tract injuries, and 76 hours of self-study work of students, which involves study (10 themes) of visual instrumental and differential diagnostics, of individual surgical diseases. Totally there are 169 hours. The main three basic directions of optimization of teaching and introduction of innovative, interactive modern forms are determined: (in the study classroom) the capture of problem practical classes with video-presentations, technologies of situational study (case-situations), test system of knowledge assessment; (in the workout room) the mastering of skills on the mannequins by the de nition of pathognomonic symptoms and professional manipulations and,  nally, (at the bed of the patient) the acquisition of the methods of examination, skills, knowledge, professional manipulations in diagnostics and provision of urgent care to patients with the surgical pathology.Conclusions. Innovative technologies and interactive methods of study realize more effective practical training in surgery, and the exam – KROK 2, improving the effectiveness of training by 2–3 times.en-US
dc.descriptionМета роботи – визначити доцільність впровадження інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання студентів 6-го курсу з циклу “Хірургія”.Основна частина. У роботі представлені сучасні інноваційні технології та інтерактивні методи навчання з циклу “Хірургія” студентів 6-го курсу згідно з тимчасовою наскрізною програмою з предмета для 2–6 курсів (2015) та тематичними планами практичних занять і самостійної роботи, розробленими на основі цієї програми колективом кафедри хірургії № 2 та кардіохірургії за змістовим модулем 21 “Клінічні прояви хірургічних хвороб”. Передбачено 93 аудиторних години з вивченням (15 тем) синдромних проявів гострої хірургічної патології і травм черевної та грудної порожнин, а також 76 год (СРС) самостійної роботи студентів, яка передбачає вивчення (10 тем) візуальної інструментальної та диференційної діагностики, окремих хірургічних захворювань. Всього 169 год. Визначено основні три базові напрямки оптимізації навчання та впровадження інноваційних, інтерактивних сучасних форм: (в навчальній кімнаті) засвоєння проблемних практичних занять з відеопрезентаціями, технологій ситуаційного навчання (кейс-ситуацій), тестової системи оцінки знань; (в тренажерній залі) оволодіння на манекенах визначенням патогномонічних симптомів та фахових маніпуляцій і, на кінець, (біля ліжка хворого) засвоєння методик обстеження, умінь, навичок, фахових маніпуляцій у діагностиці і наданні невідкладної допомоги хворим із хірургічною патологією.Висновок. Інноваційні технології та інтерактивні методи навчання реалізують більш ефективну практичну підготовку з хірургії, та іспиту – “Крок 2”, покращуючи в 2–3 рази результативність навчання.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8838/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 1 (2018)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2018)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.1
dc.subjecteducationen-US
dc.subjectinteractive methodsen-US
dc.subjectcase-situational tasks.en-US
dc.subjectосвітаuk-UA
dc.subjectінтерактивні методиuk-UA
dc.subjectкейс-ситуаційні завдання.uk-UA
dc.titleTHE ROLE OF INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN THE EDUCATION OF THE CYCLE “SURGERY” FOR THE VI COURSE STUDENTS OF MEDICAL FACULTYen-US
dc.titleРОЛЬ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ З ЦИКЛУ “ХІРУРГІЯ” СТУДЕНТІВ 6-ГО КУРСУ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record