TEACHING EXPERIENCE FOR ENGLISH-SPEAKING STUDENTS BY THE CREDIT-TRANSFER SYSTEM
ДОСВІД ВИКЛАДАННЯ АНГЛОМОВНИМ СТУДЕНТАМ НА КАФЕДРІ МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ЗА КРЕДИТНО-МОДУЛЬНОЮ СИСТЕМОЮ
dc.creator | Mysula, I. R. | |
dc.creator | Zyatkovska, O. Ya. | |
dc.creator | Bakalyuk, T. G. | |
dc.date | 2018-06-12 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:26:16Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:26:16Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8837 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2018.1.8837 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11761 | |
dc.description | The aim of the work – tо analyze experience of using credit-transfer system of organization the educational process of foreign students and effectiveness of its implementation at the Department of Medical Rehabilitation in Ternopil State Medical University.The main body. The experience of English teaching foreign students at the Department of Medical Rehabilitation of TSMU on credit-transfer system shows that the subjects and methods of teaching that are used have effective influence and allow to realize set tasks. By increasing the volume of visual material, studying new methods of rehabilitation, compiling the individual programs of medical rehabilitation in various pathologies and work in physiotherapy department, students increase their level of knowledge and qualifications as a specialist. And also teachers, by teaching foreign students stimulate the improving of using foreign language and professional skills.Conclusions. In the studying of clinical disciplines there is the formation in foreign students the medical and clinical thinking, a creative approach, which are encouraged by the motivation to study the educational material and interest to medicine in general. We believe, that the methods of studying at the medical rehabilitation departments can significantly improve the efficiency of teaching foreign students. The credit-transfer system of educational process provides the effective training of future specialists, promotes for teachers the improvement of teaching methods for foreign students and stimulate integration into the world educational space. | en-US |
dc.description | Мета роботи – проаналізувати ефективність застосування кредитно-модульної системи організації навчального процесу для навчання іноземних студентів на кафедрі медичної реабілітації Тернопільського державного медичного університету.Основна частина. Досвід викладання англійською мовою на кафедрі медичної реабілітації іноземним студентам ТДМУ за кредитно-модульною системою показує, що предмети, які викладаються, та засоби навчання, які використовуються, впливають ефективно й дозволяють реалізувати поставлені задачі. Шляхом збільшення об’єму наочного матеріалу, вивчення нових методів реабілітації, складання індивідуальних програм медичної реабілітації при різних патологіях та роботою у фізіотерапевтичних відділеннях студенти підвищують свій рівень знань і кваліфікацію як фахівців. У свою чергу, навчання іноземних студентів стимулює викладачів удосконалювати навики володіння іноземною мовою та професійну майстерність.Висновки. 1. Головною метою навчального процесу при вивченні клінічних дисциплін іноземними студентами є формування у них клінічного мислення, творчого підходу, чому сприяють мотивація до вивчення навчального матеріалу та інтерес до медицини в цілому.2. Педагогічні заходи, які застосовує кафедра медичної реабілітації, дозволяють суттєво підвищити ефективність навчання іноземних студентів. Одночасно постійно повинна вдосконалюватися мовна підготовка викладачів.3. Кредитно-модульна система організації навчального процесу забезпечує належну ефективність навчання, сприяє удосконаленню методів викладання для іноземних студентів і забезпечує інтеграцію освітніх програм у світовий освітній простір. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8837/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2018 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 1 (2018) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2018) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2018.1 | |
dc.subject | medical education | en-US |
dc.subject | credit-transfer system | en-US |
dc.subject | foreign students | en-US |
dc.subject | medical rehabilitation. | en-US |
dc.subject | медична освіта | uk-UA |
dc.subject | кредитно-модульна система | uk-UA |
dc.subject | іноземні студенти | uk-UA |
dc.subject | медична реабілітація. | uk-UA |
dc.title | TEACHING EXPERIENCE FOR ENGLISH-SPEAKING STUDENTS BY THE CREDIT-TRANSFER SYSTEM | en-US |
dc.title | ДОСВІД ВИКЛАДАННЯ АНГЛОМОВНИМ СТУДЕНТАМ НА КАФЕДРІ МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ЗА КРЕДИТНО-МОДУЛЬНОЮ СИСТЕМОЮ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |