Show simple item record

ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ ДОДИПЛОМНОГО НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ

dc.creatorGusiev, V. M.
dc.creatorAstachov, V. M.
dc.creatorShevchenko, Ye. O.
dc.date2018-06-12
dc.date.accessioned2019-09-07T08:26:14Z
dc.date.available2019-09-07T08:26:14Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8830
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.1.8830
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11754
dc.descriptionThe aim of the work – to increase the efficiency of training and the quality of student knowledge by optimizing practical training at the postgraduate level of education.The main body. The article presents cutting-edge technologies of conducting practical classes using an interactive form of education. The use of up-to-date models and models in the simulation center, with solving imitative situations and tasks in specific clinical cases will contribute to better practical skills acquirement. The article is about the problem of increasing the efficiency of training medical students at the postgraduate faculty. The implementation of the unique developed interactive technologies for optimization practical part of the lessons is proposed for using.Conclusion. Interactive teaching methods can stimulate students cognitive activity, improve their practical skills which in the future will contribute to the clinical thinking of future physicians, will allow to evaluate the results of the obtained data and determine the ways of patient treatment.en-US
dc.descriptionМета роботи – підвищити ефективність навчання та якість знань студентів шляхом оптимізації практичної підготовки на додипломному рівні навчання.Основна частина. У статті наведені сучасні оригінальні технології проведення практичних занять із використанням інтерактивної форми навчальної діяльності. Використання сучасних макетів та муляжів у симуляційному центрі разом із вирішенням імітаційних ситуацій та задач у конкретних клінічних випадках сприятиме більш якісному оволодінню практичними навичками. Стаття присвячена проблемі підвищення ефективності підготовки студентів медичних факультетів на додипломному рівні навчання. Запропоновано впровадження у навчальний процес оригінальних розробок інтерактивних технологій для оптимізації практичної частини занять.Висновок. Інтерактивні методи навчання дозволяють стимулювати пізнавальну активність студентів, удосконалювати їх практичні навички, що в подальшому буде сприяти клінічному мисленню майбутніх лікарів, дозволятиме об’єктивно оцінювати результати отриманих даних та визначати тактику ведення пацієнта.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8830/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 1 (2018)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2018)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.1
dc.subjectpre-graduate trainingen-US
dc.subjectsimulation centeren-US
dc.subjectways to optimize.en-US
dc.subjectдодипломна підготовкаuk-UA
dc.subjectсимуляційний центрuk-UA
dc.subjectшляхи оптимізації.uk-UA
dc.titleTHE OPTIMIZATION WAYS OF THE PRE-GRADUATE LEVEL IN OBSTETRICS AND GYNAECOLOGY DEPARTMENTen-US
dc.titleШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ ДОДИПЛОМНОГО НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record