Show simple item record

ПРО МЕТОДИ ПСИХОЛОГІЇ ТА ПЕДАГОГІКИ ПРИ ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ

dc.creatorSavelyev, V. G.
dc.creatorRyabokon, Yu. Yu.
dc.creatorFuryk, O. O.
dc.creatorOnishchenko, T. E.
dc.creatorZadyraka, D. A.
dc.creatorRyabokon, O. V.
dc.date2018-09-21
dc.date.accessioned2019-09-07T08:26:11Z
dc.date.available2019-09-07T08:26:11Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8778
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.3.8778
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11741
dc.descriptionThe aim of the work – to give a brief historical description of the evolution of pedagogical and psychological knowledge and to assess the role of critical thinking in pedagogy in the context of the postgraduate training of future physicians.The main body. The history of pedagogy and psychological knowledge has a staged nature. Pedagogy developed as a comprehensive science that covered the results of various scientific disciplines. By the 90s the most modern systems of pedagogical education has been formed in Ukraine. This system provided not only with special knowledge, but it also educated a person in a broad sense.A teacher is a very important component in training doctors. Internship kept freedom in the development of pedagogical technology. The differential training, learning through play and the method of critical thinking are considered to be the most effective technologies in the training of future physicians. The main point of learning is an independent cognitive activity aimed at the search, processing, and mastering of educational information. The most important technological method is to teach how to develop a critical thinking. The purpose – to provide the development of critical thinking through the interactive inclusion of students in the learning process.Conclusions. When choosing a system of education, it is important to preserve the scientific and historical roots. Careful attitude to the success of the Ukrainian schools of pedagogy and psychology is the key to preserving scientific thought and competitiveness. Individual approach and critical thinking are the best pedagogical technologies for teaching a modern physician.en-US
dc.descriptionМета роботи – дати коротку історичну характеристику еволюції педагогічного і психологічного пізнання й оцінити роль критичного мислення в педагогіці при післядипломній підготовці майбутніх лікарів.Основна частина. Історія педагогіки й психологічного пізнання мала стадійний характер. Педагогіка розвивалася як комплексна наука, яка охоплювала результати різних наукових дисциплін. До 90-х років в Україні сформувалася найбільш сучасна та одна з найкращих систем педагогічної освіти. Ця система дозволила давати не лише спеціальні знання, але й виховувала широко освічену людину. Роль наставника, вчителя при підготовці лікаря є дуже важливою складовою. Інтернатура залишилася вільною у виборі педагогічної технології. До найбільш ефективних технологій у підготовці майбутніх лікарів можна віднести диференційне, ігрове навчання та метод критичного мислення. Сутність навчання – це самостійна пізнавальна діяльність, що спрямована на пошук, обробку, засвоєння навчальної інформації. І, врешті-решт, найголовніший технологічний метод – навчання розвитку критичного мислення. Ціллю даного методу є забезпечити розвиток критичного мислення через інтерактивне включення студентів у навчальний процес. Висновки. На наш погляд, при виборі системи освіти важливим є збереження наукових та історичних коренів. Дбайливе ставлення до успіхів власних шкіл педагогіки та психології – запорука збереження наукової думки та конкурентності. Індивідуальний підхід та критичне мислення – це оптимальні педагогічні технології для становлення сучасного лікаря.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/msword
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8778/pdf
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8778/8903
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8778/8908
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 3 (2018)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2018)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.3
dc.subjectpsychologyen-US
dc.subjectpedagogyen-US
dc.subjecttraining of future doctors.en-US
dc.subjectпсихологіяuk-UA
dc.subjectпедагогікаuk-UA
dc.subjectпідготовка майбутніх лікарів.uk-UA
dc.titleTHE METHODS OF PSYCHOLOGY AND PEDAGOGY IN POSTGRADUATE TRAINING OF FUTURE DOCTORSen-US
dc.titleПРО МЕТОДИ ПСИХОЛОГІЇ ТА ПЕДАГОГІКИ ПРИ ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record