Show simple item record

АКТУАЛЬНІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ

dc.creatorRaznatovska, О. М.
dc.creatorMurzina, О. А.
dc.creatorPototska, O. I.
dc.creatorAlekseeva, H. M.
dc.date2018-04-12
dc.date.accessioned2019-09-07T08:26:10Z
dc.date.available2019-09-07T08:26:10Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8726
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.3.8726
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11737
dc.descriptionThe aim of the work – to review literature on the use of interactive teaching methods in higher education institutions, including medical ones, and their importance in the educational process. The main body. Higher education remains an important part of the modern community. Increasing demands on the competences of future physicians increase the need for higher medical education in the organization and implementation of the latest high-quality teaching and learning technologies that will promote competitiveness. In this case, the quality of education to a great extent depends on the interaction between the teacher and the student. Therefore, today the relevance of interactive learning methods is acquired. Interactive teaching methods determine not only the active feedback between the teacher and the students, but also the organization of interaction between students, that unites students, and gives them the opportunity to work in a group (to solve complex problems together, to simulate different situations in a certain discipline and etc.). Such study approach has specialist direction and allows them to influence intellectual and professional development, to reasonably express and defend their point of view, creates conditions for the formation and development of professional skills, critical thinking, development of communicative competences and independent work. Conclusions. Literature review suggests that there are enough interactive teaching methods that are applied in higher education institutions and are effective. Therefore, the widespread introduction of interactive methods among medical students in the educational process is relevant and is one of the important directions of education improvement which will increase the methodical level of professional training, development of students’ competences and formation of the skills required for the future profession.en-US
dc.descriptionМета роботи – провести огляд літератури щодо використання інтерактивних методів навчання у вищих навчальних закладах, у тому числі й медичних, та їх значення в освітньому процесі. Основна частина. Вища освіта залишається важливою складовою сучасної спільноти. З підвищенням вимог до компетентностей майбутніх лікарів зростає необхідність вищої медичної освіти в організації та впровадженні новітніх якісних технологій навчання та викладання, які будуть сприяти підтримці конкурентоспроможності. При цьому якість освіти значно залежить від взаємодії між викладачем та студентом. Тому на сьогодні актуальності набувають інтерактивні методи навчання. Інтерактивні методи навчання визначають не лише активний зворотний зв’язок між викладачем та студентами, але й організацію взаємодії між самими студентами, що об’єднує студентів та дає їм можливість працювати в групі (сумісно вирішувати складні питання, моделювати різні ситуації з визначеної дисципліни тощо). Такий підхід у навчанні має фахове спрямування та надає змогу впливати на інтелектуальний та професійний розвиток, аргументовано висловлюватися та захищати свою точку зору, створює умови для формування та розвитку професійних навиків, критичного мислення, розвитку комунікативних компетенцій та самостійної роботи. Висновки. Проведений огляд літератури свідчить про те, що існує достатньо методів інтерактивного навчання, які застосовуються у вищих навчальних закладах, і вони є ефективними. Тому більш широке впровадження в освітній процес студентів-медиків інтерактивних методів на сьогодні є актуальним та одним із важливих направлень удосконалення навчання, що сприятиме підвищенню методичного рівня професійної підготовки, розвитку компетентностей студентів і формуванню вмінь та навиків, необхідних для майбутньої професії.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8726/9165
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0uk-UA
dc.sourceMedical Education; No 4 (2018); 85-88en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2018); 85-88uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.4
dc.subjecteducational processen-US
dc.subjectstudentsen-US
dc.subjectinteractive teaching methodsen-US
dc.subjectосвітній процесuk-UA
dc.subjectстудентиuk-UA
dc.subjectінтерактивні методи навчанняuk-UA
dc.titleRELEVANCY OF INTERACTIVE METHODS OF TEACHING IMPLEMENTATION IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF MEDICAL STUDENTSen-US
dc.titleАКТУАЛЬНІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record