Show simple item record

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ТЕОРЕТИЧНОЇ ТА ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ЦИКЛУ “ВНУТРІШНЯ МЕДИЦИНА” НА 6 КУРСІ

dc.creatorSapozhnychenko, L. V.
dc.creatorKozlova, Yu. V.
dc.date2018-09-21
dc.date.accessioned2019-09-07T08:26:10Z
dc.date.available2019-09-07T08:26:10Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8725
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.3.8725
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11736
dc.descriptionThe aim of the work – to raise the level of theoretical and practical preparation of the 6th year students in the discipline of Internal Medicine by applying interdisciplinary integration, attracting students to practical and independent work with patients.The main body. The article presents current problems of theoretical and practical training of students in the study of Internal Medicine cycle by students of the 6th year of study. The main task of the professional direction of medical students at this stage is the formation of the ability to independently and effectively use knowledge in professional activities. When planning practical exercises and creating guidelines for students of the 6th year, attention is paid to theoretical disciplines, in particular pathological physiology, through interdisciplinary integration. After all, the theoretical-practical approach to the training of pathophysiology contributes to the formation of clinical thinking of future doctors, which in turn is improved in clinical departments, in particular, on Internal Medicine. One of the important stages in teaching students is independent work, which allows to optimally use the individual opportunities of students, contributes to the deepening of knowledge, skills, develops practical skills, clinical thinking, forms responsibility, perseverance, organization, prompts the need for constant replenishment and introduction of knowledge.Conclusions. Therefore, the actual problems of theoretical and practical training of medical students in the study of Internal Medicine cycle in the 6th course, for the solve of which it is necessary to apply both integration with theoretical disciplines, and direct work with the patient, when independent attempts to solve the clinical situation in real conditions form the clinical thinking, responsibility, interest and understanding of the need for constant replenishment of knowledge and skills.en-US
dc.descriptionМета роботи – підвищити рівень теоретичної та практичної підготовки студентів 6 курсу з дисципліни “Внутрішня медицина” шляхом застосування міждисциплінарної інтеграції, залучення студентів до практичної та самостійної роботи з пацієнтами.Основна частина. У статті наведені актуальні на сьогодні проблеми теоретичної та практичної підготовки студентів при вивченні циклу “Внутрішня медицина” студентами 6-го курсу навчання. Основним завданням професійного спрямування студентів-медиків на цьому етапі є формування здатності самостійно та ефективно використовувати знання в професійній діяльності. При плануванні практичних занять і створенні методичних рекомендацій для студентів 6-го курсу увага приділяється теоретичним дисциплінам, зокрема патологічній фізіології, шляхом міждисциплінарної інтеграції. Адже теоретико-практичний підхід до навчання патофізіології сприяє формуванню клінічного мислення майбутніх лікарів, яке, в свою чергу, вдосконалюється на клінічних кафедрах, зокрема внутрішньої медицини. Одним із важливих етапів у навчанні студентів є самостійна робота, що дозволяє оптимально використовувати індивідуальні можливості студентів, сприяє поглибленню знань, вмінь, розвиває практичні навички, клінічне мислення, формує відповідальність, наполегливість, організованість, спонукає до необхідності постійного поповнення та впровадження знань.Висновки. Проблеми теоретичної та практичної підготовки студентів-медиків при вивченні циклу “Внутрішня медицина” на 6 курсі залишаються актуальними на даний час. Для їх вирішення необхідно застосовувати як інтеграцію з теоретичними дисциплінами, так і безпосередню роботу із хворим, коли самостійні спроби розв’язування клінічної ситуації в реальних умовах формують клінічне мислення, відповідальність, зацікавленість і розуміння необхідності постійного поповнення знань та вмінь.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8725/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 3 (2018)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2018)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.3
dc.subjecttheoryen-US
dc.subjectpracticeen-US
dc.subjectintegrationen-US
dc.subjectindependent worken-US
dc.subjectinternal medicineen-US
dc.subjectpathological physiology.en-US
dc.subjectтеоріяuk-UA
dc.subjectпрактикаuk-UA
dc.subjectінтеграціяuk-UA
dc.subjectсамостійна роботаuk-UA
dc.subjectвнутрішня медицинаuk-UA
dc.subjectпатологічна фізіологія.uk-UA
dc.titleACTUAL PROBLEMS OF THE THEORETICAL AND PRACTICAL STUDY OF MEDICAL STUDENTS AT THE STUDY OF INTERNAL MEDICINE CYCLE AT THE 6TH COURSEen-US
dc.titleАКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ТЕОРЕТИЧНОЇ ТА ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ЦИКЛУ “ВНУТРІШНЯ МЕДИЦИНА” НА 6 КУРСІuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record