QUEST APPLICATION AS TECHNOLOGIES OF PRACTICAL ORIENTED EDUCATION OF STUDENTS OF MEDICAL UNIVERSITIES
ЗАСТОСУВАННЯ КВЕСТУ ЯК ТЕХНОЛОГІЇ ПРАКТИКО- ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ВИШІВ
dc.creator | Kravets, N. Ya. | |
dc.creator | Shevchyk, L. O. | |
dc.date | 2018-09-21 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:26:09Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:26:09Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8722 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2018.3.8722 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11735 | |
dc.description | The aim of thе work – to substantiate the feasibility of using quest-technologies in order to diversify the educational process, activate cognitive activity, expand the sphere of interests of students of medical universities of Ukraine.The main body. In the process of working with students it is most appropriate to involve such forms of joint discussion of the problem and the development of a general solution that allows not only to express their opinions, views and assessments, but also to hear the arguments of the partner, sometimes to abandon their point of view or substantially change it.Quest is one of these technologies, which teaches to find the necessary information, to analyze it, to systematize and solve the tasks. Through the conduct of the intellectual quest, or at least its elements, using thematic posters, students have the opportunity not only to check their own level of residual knowledge, to learn a lot of new interesting facts, but also can structure existing knowledge.Conclusions. Through the conduct of the intellectual quest, or at least its elements, using thematic posters, students have the opportunity not only to check their own level of residual knowledge, to learn a lot of new interesting facts, but also can structure existing knowledge.Although the role of the teacher during the quest is minor, but on his own should be the process of preparation and distribution of roles for students. The task of the teacher is to create favorable conditions in the group for expressing the opinion of each participant, to familiarize students with clearly defined rules of the interactive game and direct students to the right side of the development of events. | en-US |
dc.description | Мета роботи – обґрунтування доцільності застосування квест-технологій з метою урізноманітнення навчального процесу, активізації пізнавальної діяльності, розширення сфери інтересів студентів медичних вишів України.Основна частина. У процесі роботи зі студентами найбільш доречно залучати такі форми спільного обговорення проблеми і вироблення загального рішення, котрі дозволяють не лише висловлювати свою думку, погляд і оцінку, а й почути аргументи партнера, часом відмовитися від своєї точки зору або істотно змінити її.Однією з таких технологій, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати та вирішувати поставлені задачі, власне і є квест.Висновки. Завдяки проведенню інтелектуального квесту студенти мають можливість не лише перевірити власний рівень залишкових знань, дізнатися чимало нових цікавих фактів, а й можуть структурувати вже наявні знання.Роль викладача в ході квесту зводиться до коректного формування змісту завдань; підготовки та розподілення ролей для студентів; створення сприятливих умов у групі для висловлювання власної думки кожного з учасників; ознайомлення студентів з чітко сформованими правилами інтерактивної гри та спрямування їх у правильну сторону розвитку подій. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8722/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2018 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 3 (2018) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 3 (2018) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2018.3 | |
dc.subject | innovative educational activity | en-US |
dc.subject | interactive forms of education | en-US |
dc.subject | higher educational institutions | en-US |
dc.subject | educational process | en-US |
dc.subject | quest-technologies | en-US |
dc.subject | medical education | en-US |
dc.subject | the simplest. | en-US |
dc.subject | інноваційна освітня діяльність | uk-UA |
dc.subject | інтерактивні форми навчання | uk-UA |
dc.subject | вищі навчальні заклади | uk-UA |
dc.subject | навчальний процес | uk-UA |
dc.subject | квест-технології | uk-UA |
dc.subject | медична освіта | uk-UA |
dc.subject | найпростіші. | uk-UA |
dc.title | QUEST APPLICATION AS TECHNOLOGIES OF PRACTICAL ORIENTED EDUCATION OF STUDENTS OF MEDICAL UNIVERSITIES | en-US |
dc.title | ЗАСТОСУВАННЯ КВЕСТУ ЯК ТЕХНОЛОГІЇ ПРАКТИКО- ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ВИШІВ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |