Show simple item record

ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ “ТРАВМАТОЛОГІЯ ТА ОРТОПЕДІЯ” ДЛЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У БУКОВИНСЬКОМУ ДЕРЖАВНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

dc.creatorDudko, O. G.
dc.date2018-06-12
dc.date.accessioned2019-09-07T08:26:08Z
dc.date.available2019-09-07T08:26:08Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8692
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.1.8692
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11731
dc.descriptionThe aim of the work – to analyze tutorial process and to improve the quality of education for English speaking students at “Traumatology and Orthopedics” course.The main body. Paper presents analysis of tutorial process on “Taumatology and Orthopedics” students of foreign faculty of Bukovynian State Medical University. Peculiarities of theoretical and practical study were described. It was estimated that main problems are lack of tutorial hours that were given for learning the discipline, the quantity and quality of English textbooks and methodical instructions are very low. Problems with patient’s curation are related with low level of Ukrainian language and big number of students in groups, that complicates individual approach to mastering practical skills. To resolve the abovementioned problems the distant educational course of “Traumatology and Orthopedics” was introduced. Decreasing number of students in the groups and involvement them to participate in urgent duties will improve the level of theoretical and practical knowledge, motivation and enquiring of students in Traumatology and Orthopedics and will make educational process more individually oriented. Another perspective goal is to compile and publish quality English textbooks and handbooks on “Traumatology and Orthopedics”.Conclusions. Significant improvement of theoretical knowledge and developing the “orthopedics focus” can be achieved with application of modern distant internet-based learning technologies that helps students to improve practical skills as well. On the other hand solving number of problems, as preparing and publishing quality textbooks and methodical instructions on “Traumatology and Orthopedics” course in English, improving website of distant learning, decreasing number of students in groups will improve the quality of learning the discipline.en-US
dc.descriptionМета роботи – провести аналіз навчального процесу англомовних студентів та покращити якість вивчення травматології та ортопедії.Основна частина. Проведено аналіз навчального процесу з дисципліни “травматологія та ортопедія” студентів іноземного факультету Буковинського державного медичного університету, наведено особливості їх теоретичної і практичної підготовки. Визначено, що основними перешкодами є недостатня кількість навчальних годин, що відводяться для дисципліни, брак навчальної літератури англійською мовою та її якість, труднощі при курації хворих пов’язані з недостатнім знанням української мови іноземцями, велика кількість студентів у групах, що утруднює індивідуальний підхід при проведенні практичних занять. Створення сервера дистанційного навчання й електронного навчального курсу “травматологія та ортопедія” покращило навчальний процес. Зменшення кількості англомовних студентів у групах та залучення їх до ургентних чергувань дозволять значно покращити рівень теоретичної і практичної підготовки, посилити мотивацію і зацікавленість студентів, сприятимуть індивідуальному підходу до їх навчання. Перспективними є також підготовка і видавництво власної навчально-методичної літератури англійською мовою.Висновки. Значного покращення теоретичних знань студентів та розвитку їх ортопедичної спрямованості можна досягти, застосовуючи сучасні технології дистанційного навчання з застосуванням Інтернету, що, у свою чергу, покращить оволодіння студентами практичними навичками. З іншого боку, вирішення ряду проблем, таких, як видавництво якісних підручників та навчально-методичних посібників з травматології та ортопедії англійською мовою, удосконалення веб-сайту дистанційної освіти, зменшення кількості студентів у групах, також значно покращить якість вивчення дисципліни.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8692/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 1 (2018)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2018)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.1
dc.subjecttraumatology and orthopedicsen-US
dc.subjecttutorial processen-US
dc.subjectforeign students.en-US
dc.subjecttraumatology and orthopedicsuk-UA
dc.subjecttutorial processuk-UA
dc.subjectforeign students.uk-UA
dc.titleMANAGING “TRAUMATOLOGY AND ORTHOPEDICS” EDUCATIONAL COURSE FOR FOREIGN STUDENTS IN BUKOVYNIAN STATE MEDICAL UNIVERSITYen-US
dc.titleОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ “ТРАВМАТОЛОГІЯ ТА ОРТОПЕДІЯ” ДЛЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У БУКОВИНСЬКОМУ ДЕРЖАВНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record