Show simple item record

ОСОБЛИВОСТІ СУБ’ЄКТНОЇ ПОЗИЦІЇ СТУДЕНТА ПРИ ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ ЛЕКСИКИ

dc.creatorOleksii, K. B.
dc.date2018-09-21
dc.date.accessioned2019-09-07T08:22:27Z
dc.date.available2019-09-07T08:22:27Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8665
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.3.8665
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11728
dc.descriptionThe aim of the work – to identify the characteristics of a student’s subjectivity in the study of foreign vocabulary whereas language learning also depends on the position of the activity or inactivity of the person, ie his subjectivity.The main body. The article investigates the characteristics of the subjective position of students in the study of foreign vocabulary at higher education institution. The author presents the factors that influence the development of student subjectivity, age and social characteristics of students, specific training activities at universities, subjective position of teachers.Conclusion. It has been proven that cognitive activity or subjectivity of students is one of the components of foreign vocabulary learning at the university, as reflected in the ability to be a strategist of the activity, set and adjust goals, understand the motives to build their own actions and assess their compliance plan.en-US
dc.descriptionМета роботи – виявити особливості суб’єктності студентів при освоєнні іноземної лексики, оскільки вивчення мови також залежить і від позиції активності або неактивності самої людини, тобто її суб’єктності.Основна частина. Стаття присвячена дослідженню характерних особливостей суб’єктної позиції студентів при вивченні іноземної лексики у вищому навчальному закладі. Автором проаналізовано чинники, які впливають на розвиток суб’єктності студента, такі, як: вікові та соціальні особливості студентства, специфіка навчальної діяльності у ВНЗ, суб’єктні позиції педагогів. Висновок. Було доведено, що пізнавальна активність або суб’єктність студентів є одним із компонентів вивчення іноземної лексики у ВНЗ, що виявляється в здатності бути стратегом своєї діяльності, ставити і коригувати цілі, усвідомлювати мотиви, самостійно вибудовувати дії і оцінювати їх відповідність задуманому.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8665/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 3 (2018)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2018)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.3
dc.subjectsubjectivityen-US
dc.subjectcognitive activityen-US
dc.subjectsubject-subject relationsen-US
dc.subjecteducational activitiesen-US
dc.subjectself-regulation.en-US
dc.subjectсуб’єктністьuk-UA
dc.subjectпізнавальна активністьuk-UA
dc.subjectсуб’єкт-суб’єктні відносиниuk-UA
dc.subjectнавчальна діяльністьuk-UA
dc.subjectсаморегуляція.uk-UA
dc.titleTHE CHARACTERISTICS OF A STUDENT’S SUBJECTIVE POSITION IN THE STUDY OF FOREIGN VOCABULARYen-US
dc.titleОСОБЛИВОСТІ СУБ’ЄКТНОЇ ПОЗИЦІЇ СТУДЕНТА ПРИ ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ ЛЕКСИКИuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record