Show simple item record

СТАН СФОРМОВАНОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ

dc.creatorKorolova, T. V.
dc.date2018-06-12
dc.date.accessioned2019-09-07T08:22:27Z
dc.date.available2019-09-07T08:22:27Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8640
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2018.1.8640
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11727
dc.descriptionThe aim of the work – to develop a criterion-indicator system for the study of the level of formation of the professional and ethical culture of future physicians and to analyze the results of the formation of the professional and ethical culture of future physicians in the process of humanitarian training.The main body. The article presents the study of the formation of the professional and ethical culture of future doctors. The author presents the results of evaluation of the level of formation of professional and ethical culture, develops a system of criteria, indicators and levels of formation of the professional and ethical culture of future doctors. Also, the article describes the used research methods.Conclusion. It has been proven that humanities play a signi cant role in forming the professional and ethical culture of future physicians.en-US
dc.descriptionМета робoти – розробка критеріально-показникової системи дослідження рівня сформованості професійно-етичної культури майбутніх лікарів та аналіз результатів сформованості професійно-етичної культури майбутніх лікарів у процесі гуманітарної підготовки.Основна частина. Стаття присвячена дослідженню стану сформованості професійно-етичної культури майбутніх лікарів. Автором представлено результати оцінювання рівня сформованості професійно-етичної культури, розроблено систему критеріїв, показників і рівнів сформованості професійно-етичної культури майбутніх лікарів. Також у статті зазначені використані методи дослідження.Висновок. Було доведено, що гуманітарні дисципліни відіграють значну роль у формуванні професійно-етичної культури майбутніх лікарів.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8640/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 1 (2018)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2018)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2018.1
dc.subjectprofessional and ethical cultureen-US
dc.subjectquestionnairesen-US
dc.subjectmethod of independent expert assessmentsen-US
dc.subjectcomponenten-US
dc.subjectprofessionally important qualities.en-US
dc.subjectпрофесійно-етична культураuk-UA
dc.subjectанкетуванняuk-UA
dc.subjectметод незалежних експертних оцінокuk-UA
dc.subjectскладоваuk-UA
dc.subjectпрофесійно важливі якості.uk-UA
dc.titlePROFESSIONAL AND ETHICAL CULTURE FORMATION OF THE FUTURE DOCTORen-US
dc.titleСТАН СФОРМОВАНОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record