PROFESSIONAL AND ETHICAL CULTURE FORMATION OF THE FUTURE DOCTOR
СТАН СФОРМОВАНОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ
dc.creator | Korolova, T. V. | |
dc.date | 2018-06-12 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:22:27Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:22:27Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8640 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2018.1.8640 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11727 | |
dc.description | The aim of the work – to develop a criterion-indicator system for the study of the level of formation of the professional and ethical culture of future physicians and to analyze the results of the formation of the professional and ethical culture of future physicians in the process of humanitarian training.The main body. The article presents the study of the formation of the professional and ethical culture of future doctors. The author presents the results of evaluation of the level of formation of professional and ethical culture, develops a system of criteria, indicators and levels of formation of the professional and ethical culture of future doctors. Also, the article describes the used research methods.Conclusion. It has been proven that humanities play a signi cant role in forming the professional and ethical culture of future physicians. | en-US |
dc.description | Мета робoти – розробка критеріально-показникової системи дослідження рівня сформованості професійно-етичної культури майбутніх лікарів та аналіз результатів сформованості професійно-етичної культури майбутніх лікарів у процесі гуманітарної підготовки.Основна частина. Стаття присвячена дослідженню стану сформованості професійно-етичної культури майбутніх лікарів. Автором представлено результати оцінювання рівня сформованості професійно-етичної культури, розроблено систему критеріїв, показників і рівнів сформованості професійно-етичної культури майбутніх лікарів. Також у статті зазначені використані методи дослідження.Висновок. Було доведено, що гуманітарні дисципліни відіграють значну роль у формуванні професійно-етичної культури майбутніх лікарів. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8640/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2018 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 1 (2018) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2018) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2018.1 | |
dc.subject | professional and ethical culture | en-US |
dc.subject | questionnaires | en-US |
dc.subject | method of independent expert assessments | en-US |
dc.subject | component | en-US |
dc.subject | professionally important qualities. | en-US |
dc.subject | професійно-етична культура | uk-UA |
dc.subject | анкетування | uk-UA |
dc.subject | метод незалежних експертних оцінок | uk-UA |
dc.subject | складова | uk-UA |
dc.subject | професійно важливі якості. | uk-UA |
dc.title | PROFESSIONAL AND ETHICAL CULTURE FORMATION OF THE FUTURE DOCTOR | en-US |
dc.title | СТАН СФОРМОВАНОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |