Show simple item record

ВИКЛАДАННЯ В МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ НА ЗАСАДАХ ЛІДЕРСТВА

dc.creatorMarushchak, M. I.
dc.creatorKrynytska, I. Ya.
dc.creatorPetrenko, N. V.
dc.creatorHabor, H. H.
dc.date2018-01-18
dc.date.accessioned2019-09-07T08:22:25Z
dc.date.available2019-09-07T08:22:25Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8369
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.4.8369
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11716
dc.descriptionThe aim of the work – to analyze the peculiarities of teaching in the medical university on the basis of leadership.The main body. In the era of globalization, internationalization, the development of information technology is the transition from the surface approach to deep approach. Teaching on a leadership basis aims at uncovering everyone’s potential, actively engaging students in the educational process, inspiring them to ask questions and searching answers to them. A student acquires knowledge through analysis and synthesis of information, integrating them with general communication abilities, critical thinking and problem solving, and the teacher only helps with this.Conclusions. The development of the theory of distributive leadership implies the leadership of all employees of the educational institution, regardless of the position they occupy and the level of responsibility, the impact on colleagues, as well as on the general direction of higher education.The teacher-leader is a professional with retained professional values and a well-defined sphere of activity. Teaching based on leadership aims at uncovering the potential of each student and actively engaging them in the educational process.en-US
dc.descriptionМета роботи – проаналізувати особливості викладання в медичному університеті на засадах лідерства.Основна частина. В еру глобалізації, інтернаціоналізації, розвитку інформаційних технологій відбувається перехід від поверхневого підходу (surface approach) викладання до глибинного (deep approach). Викладання на засадах лідерства спрямоване на розкриття потенціалу кожного, активно залучаючи студентів в освітній процес, надихаючи їх на запитання і пошук відповідей на них. Студент отримує знання через аналіз та синтез інформації, інтегруючи їх із загальними здібностями комунікації, критичного мислення та вирішення проблем, а викладач лише допомагає в цьому.Висновки. Розвиток теорії дистрибутивного лідерства передбачає лідерство усіх співробітників навчального закладу, незалежно від посади, яку вони обіймають, та рівня відповідальності, здійснення впливу на колег, а також на загальний напрям розвитку вишу.Викладач-лідер – це професіонал зі збереженими професійними цінностями і чітко визначеною сферою діяльності. Викладання на засадах лідерства спрямоване на розкриття потенціалу кожного студента та активне їх залучення в освітній процес.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8369/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 4 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.4
dc.subjectteachingen-US
dc.subjectleadershipen-US
dc.subjectareas of activitiesen-US
dc.subjectprofessional values.en-US
dc.subjectвикладанняuk-UA
dc.subjectлідерствоuk-UA
dc.subjectсфера діяльностіuk-UA
dc.subjectпрофесійні цінності.uk-UA
dc.titleTEACHING AT THE MEDICAL UNIVERSITY ON THE BASIS OF LEADERSHIPen-US
dc.titleВИКЛАДАННЯ В МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ НА ЗАСАДАХ ЛІДЕРСТВАuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record