Показати скорочений опис матеріалу
EXPERIENCE OF USING CROSSWORD PUZZLES IN TEACHING DISCIPLINE OF “PSYCHIATRY. NARCOLOGY”
ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ КРОСВОРДІВ ПРИ ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІНИ “ПСИХІАТРІЯ. НАРКОЛОГІЯ”
dc.creator | Spirina, I. D. | |
dc.creator | Shornikov, A. V. | |
dc.creator | Tymofieiev, R. M. | |
dc.creator | Fedenko, E. S. | |
dc.date | 2018-06-12 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:22:24Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:22:24Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8328 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2018.1.8328 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11712 | |
dc.description | The aim of the work – to find ways for improving the mastery of some topics in the teaching discipline of “Psychiatry. Narcology” for students, in particular, through crossword puzzles.The main body. The research was based on the study of materials obtained from open sources of information and the use of author’s crossword puzzles created at the Department of Psychiatry, General and Medical Psychology of Dnipropetrovsk Medical Academy of Health Ministry of Ukraine. The study was attended by 57 domestic 4th course students of General Medicine specialty, who instead of the entrance test control had to solve crossword puzzles of the topic of the practical lesson “Mental and behavioral disorders due to use of substances which are not included in the state list of narcotics”. Also for determining of effectiveness of the proposed form of assessment of students’ knowledge, a questionnaire containing 4 questions was developed. Obtained results revealed both a positive and a negative attitude of students towards the effectiveness of this method.Conclusions. According to the results of study, it can be concluded that resolving of crossword puzzles as a control of students’ class work has become a positive experience in the practical application of new learning methods. Using crossword puzzles in teaching discipline can be a powerful incentive for gaining new knowledge. However, this method is more appropriate to use as self-control or to control independent extra-curricular work, which will improve the student’s level of education and will form the planned curriculum competencies in the discipline “Psychiatry. Narcology”. | en-US |
dc.description | Мета роботи – пошук шляхів покращення засвоєння деяких тем при навчанні студентів дисципліни “Психіатрія. Наркологія”, зокрема за допомогою кросвордів.Основна частина. Дослідження базувалось на вивченні матеріалів, отриманих із відкритих джерел інформації, та використанні авторських кросвордів, створених на кафедрі психіатрії, загальної та медичної психології ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”. У дослідженні взяли участь 57 вітчизняних студентів 4 курсу спеціальності “Лікувальна справа”, яким замість вхідного тестового контролю необхідно було розв’язати кросворди за темою практичного заняття “Психічні та поведінкові розлади внаслідок вживання речовин, які не внесені в державний перелік наркотиків”. Також для визначення ефективності запропонованої форми оцінки знань студентів було розроблено опитувальник, що містить 4 питання. Отримані результати виявили як позитивне, так і негативне ставлення з боку студентів до ефективності даного способу.Висновки. Розв’язання кросвордів в якості контролю аудиторної роботи студентів стало позитивним досвідом практичного застосування нових способів навчання. Використання кросвордів у викладанні дисципліни може бути потужним стимулом для набуття нових знань. Однак більш доцільно застосовувати дану методику в якості самоконтролю або для контролю самостійної позааудиторної роботи, що поліпшить рівень навчання студентів та сформує заплановані навчальною програмою компетенції з дисципліни “Психіатрія. Наркологія”. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | image/jpeg | |
dc.format | image/jpeg | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8328/pdf | |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8328/8843 | |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8328/8844 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2018 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 1 (2018) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2018) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2018.1 | |
dc.subject | crossword puzzles | en-US |
dc.subject | students | en-US |
dc.subject | psychiatry | en-US |
dc.subject | narcology | en-US |
dc.subject | іnnovative teaching methods. | en-US |
dc.subject | кросворд | uk-UA |
dc.subject | студенти | uk-UA |
dc.subject | психіатрія | uk-UA |
dc.subject | наркологія | uk-UA |
dc.subject | інноваційні методи навчання. | uk-UA |
dc.title | EXPERIENCE OF USING CROSSWORD PUZZLES IN TEACHING DISCIPLINE OF “PSYCHIATRY. NARCOLOGY” | en-US |
dc.title | ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ КРОСВОРДІВ ПРИ ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІНИ “ПСИХІАТРІЯ. НАРКОЛОГІЯ” | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Долучені файли
Файл | Розмір | Формат | Переглянути |
---|---|---|---|
Даний матеріал не має долучених файлів. |