Show simple item record

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ АКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ МЕДИЧНОГО ПРОФІЛЮ

dc.creatorSabatovska, I. S.
dc.creatorSeleznev, M. A.
dc.date2018-01-18
dc.date.accessioned2019-09-07T08:22:20Z
dc.date.available2019-09-07T08:22:20Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8286
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.4.8286
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11698
dc.descriptionThe aim of the work – to analyze the essence of active methods of teaching, the peculiarities of their use in the educational process and to determine the pedagogical conditions that contribute to the improvement of the quality of medical specialists training.The main body. The article presents an analysis of the active learning methods and defines the special features of their use to improve quality of the educational process and training of future specialists. Besides of that, we substantiate pedagogical conditions of employment of the active learning methods, particularly in the training of specialists of medical profile. The authors consider that the introduction of such methods is one of the most promising way to improve the training of future professionals, including doctors, and gives necessary knowledge and practical skills to them. The article determines the main pedagogical conditions of the active learning methods in the training of interns such as the identity and pedagogical skills of a teacher and the diversification of forms and methods of training.Conclusion. We are sure that the method of discussion, the didactic games, the method of situational analysis (case method), the multimedia learning and the method of simulation are the most effective for a professional development of interns.en-US
dc.descriptionМета роботи – проаналізувати сутність активних методів навчання, особливості їх використання в освітньому процесі та визна­чити педагогічні умови, що сприяють підвищенню якості підготовки фахівців медичного профілю.Основна частина. У статті наводиться аналіз активних методів навчання, визначаються особливості їх використання з метою підвищення якості освітнього процесу та підготовки майбутніх фахівців. Обґрунтовуються педагогічні умови використання активних методів навчання, зокрема у підготовці фахівців медичного профілю. Визначається, що серед основних педагогічних умов є, по-перше, особистість викладача та рівень його педагогічної майстерності, а по-друге – урізноманітнення форм та методів навчання і безпосереднє упровадження активних методів в освітній процес.Висновок. Підкреслюється, що найбільш ефективний вплив на професійний розвиток лікаря-інтерна, як компетентної особистості та конкурентоспроможного фахівця, здійснюється завдяки застосуванню в освітньому просторі ВНЗ таких активних методів, як: навчання в дискусії, дидактичні ігри, метод ситуаційного аналізу (кейс-метод), мультимедійні засоби навчання, метод моделювання ситуацій (симуляційне навчання) та ін.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8286/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 4 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.4
dc.subjectpedagogical conditionsen-US
dc.subjectactive teaching methodsen-US
dc.subjecteducational technologyen-US
dc.subjecttraining.en-US
dc.subjectпедагогічні умовиuk-UA
dc.subjectактивні методи навчанняuk-UA
dc.subjectосвітні технологіїuk-UA
dc.subjectпідготовка фахівця.uk-UA
dc.titlePEDAGOGICAL CONDITIONS OF USE ACTIVE LEARNING METHODS IN THE TRAINING OF PROFESSIONAL MEDICAL PROFILEen-US
dc.titleПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ АКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ МЕДИЧНОГО ПРОФІЛЮuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record