Show simple item record

ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ IV КУРСУ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ

dc.creatorRadetska, L. V.
dc.creatorPasyechko, N. V.
dc.creatorYarema, N. I.
dc.creatorBob, A. O.
dc.creatorSmachylo, I. V.
dc.creatorSavchenko, I. P.
dc.creatorGavrylyuk, M. E.
dc.creatorNaumova, L. V.
dc.creatorChomicka, A. I.
dc.creatorKrytskyy, T. I.
dc.creatorMandziy, Z. P.
dc.date2018-01-18
dc.date.accessioned2019-09-07T08:22:19Z
dc.date.available2019-09-07T08:22:19Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8285
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.4.8285
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11697
dc.descriptionThe aim of the work – to improve the organization of independent work of students of the medical faculty with the use of interactive methods of pedagogy.The main body. The article consists of the problem of independent students work organization in educational process taking into consideration modern technologies of studying. It is made in the aim of integration to European space. The own experience of practical lessons of the IV course medical students is also analyzed. It was performed due to the presence of scientific publications about results of implementation this form of education in universities of Ukraine.Within the framework of the traditional paradigm of training, there are well-developed structures for providing teaching activities, which are reduced mainly to lectures and seminars and practical classes in the lecture-discussion format. Adhering to the view that independent work is a kind of educational and cognitive activity of the student on the development of a professional educational program for the participation of the teacher in its planning and evaluation of the achievement of a particular result, it should be recognized that we can speak only of a certain degree of autonomy in the implementation of different types independent work.The main task of the teacher is not to present the finished knowledge, but to organize the training. The main purpose of the teacher in this model of training is to teach the student how to study.Conclusion. Intelligent pedagogical management, the use of various individual-oriented forms of studying allows achieving greater independence and puts the student in conditions in which he develops educational needs and, as a result, an attempt to gain professional knowledge and skills, resulting to become a professional in the future.en-US
dc.descriptionМета роботи – вдосконалення організації самостійної роботи студентів медичного факультету з використанням інтерактивних методів педагогіки.Основна частина. У статті, з метою інтеграції навчального процесу до Європейського простору, висвітлено питання організації самостійної роботи студентів в освітньому процесі з урахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій навчання. Проаналізовано власний досвід проведення практичних занять для студентів ІV курсу медичного факультету на основі наявних у наукових публікаціях даних про результати впровадження даної форми навчання у вищих медичних навчальних закладах України.У рамках традиційної парадигми навчання наявні добре відпрацьовані структури забезпечення викладацької діяльності, що зводяться в основному до читання лекцій і проведення семінарських та практичних занять у лекційно-дискусійному форматі. Дотримуючись точки зору про те, що самостійна робота – це вид навчально-пізнавальної діяльності студента з освоєння професійної освітньої програми за партнерської участі викладача у її плануванні й оцінці досягнення конкретного результату, слід визнати, що можна говорити лише про певний ступінь самостійності при виконанні різних типів самостійних робіт.Основне завдання викладача зводиться не до викладу готових знань, а до організації навчання. Головна мета викладача в такій моделі навчання – навчити студента “як вчитися”.Висновок. Вміле педагогічне управління, використання різних індивідуально-орієнтованих форм навчання дозволяє досягти більшої самостійності і ставить студента у такі умови, в яких у нього з’являються освітні потреби і, як наслідок, намагання оволодіти професійними знаннями та вміннями, а в результаті у майбутньому стати професіоналом.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/8285/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 4 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.4
dc.subjectmethods of independent worken-US
dc.subjectpractical employmentsen-US
dc.subjectmethodical developmentsen-US
dc.subjectquality of studies.en-US
dc.subjectметодика організації самостійної роботи студентівuk-UA
dc.subjectпрактичні заняттяuk-UA
dc.subjectсамостійна робота аудиторна та поза­аудиторнаuk-UA
dc.subjectякість навчання.uk-UA
dc.titleORGANIZATION OF INDEPENDENT WORK OF THE IV COURSE STUDENTS DURING STUDYING INTERNAL MEDICINEen-US
dc.titleДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ IV КУРСУ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record