Show simple item record

ЗАБЕЗБЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ У АВСТРІЇ

dc.creatorKlishch, H. I.
dc.creatorFedchyshyn, N. O.
dc.creatorYelahina, N. I.
dc.date2017-10-24
dc.date.accessioned2019-09-07T08:22:14Z
dc.date.available2019-09-07T08:22:14Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7921
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.2.7921
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua//handle/123456789/11687
dc.descriptionThe aim of the study – to analyze the procedure, purposes and effectiveness of quality audit in Austrian higher education.The main body.  In the early twenty-first century the problem of quality assurance in higher education became one of the main issues in the developed countries. A quality assurance in higher education at all stages and levels, evaluation of its performance and quality management system are major challenges at the present time. The quality audit is a systematic and independent analysis, allowing to determine the compliance of activities and results in the field of quality of higher education; a procedure for the purpose of assessing and certifying the higher education institution’s internal quality management system.Conclusion. The article analyses existing approaches to auditing in Austria. It illustrates various approaches and implementation of audit in Austrian education system and is targeted both at quality assurance agencies and at higher education institutions. Consequently, the publication covers the topics of terminology, purpose and aim of the audit, national legislation and audit procedure.en-US
dc.descriptionМета дослідження – проаналізувати процедуру, цілі та ефективність забезпечення якості вищої освіти у Австрії.Основна частина. На початку ХХІ століття у розвинутих країнах світу актуалізується проблема забезпечення якості вищої освіти. Забезпечення високоякісної освіти на всіх її етапах і рівнях, оцінювання її результативності та управління якістю – одне з основних завдань сьогодення. Аудит якості – це систематичний і незалежний аналіз, що дозволяє визначити відповідність діяльності і результатів в області якості запланованих заходів; процедура з оцінки і сертифікації внутрішньої системи управління якістю вищого навчального закладу.Висновки. У статті проаналізовано підходи до аудиту в Австрії. Представлено різні підходи до впровадження аудиту у освітню систему Австрії і висвітлено проблему забезпечення якості як з погляду відповідних органів, так і з погляду закладів вищої освіти. У статті розглянуто питання термінології, цілей аудиту, національного законодавства та процедури аудиту.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7921/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2017 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 2 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 2 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.2
dc.subjectquality assuranceen-US
dc.subjecthigher educationen-US
dc.subjectquality management systemen-US
dc.subjectaudit.en-US
dc.subjectзабезпечення якостіuk-UA
dc.subjectвища освітаuk-UA
dc.subjectуправління якістюuk-UA
dc.subjectаудит.uk-UA
dc.titleQUALITY IMPROVEMENT THROUGH QUALITY AUDIT IN AUSTRIAN HIGHER EDUCATIONen-US
dc.titleЗАБЕЗБЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ У АВСТРІЇuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record