Show simple item record

РІВЕНЬ НЕРВОВО-ПСИХІЧНОЇ НАПРУГИ У СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ I–III КУРСІВ НАВЧАННЯ

dc.creatorYoltukhivskyi, M. V.
dc.creatorHusakova, I. V.
dc.creatorKonovalov, S. V.
dc.creatorBolharska, I. V.
dc.date2017-10-24
dc.date.accessioned2019-09-05T20:00:57Z
dc.date.available2019-09-05T20:00:57Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7914
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.2.7914
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11683
dc.descriptionThe aim of the study – to determine the level and leading symptoms of mental stress among junior medical students, to analyze the spectrum of stress factors influencing them.The main body. The level and key symptoms of mental stress as well as the spectrum of stress factors influencing those surveyed have been analyzed among 300 junior medical students (I-III year) studying at Vinnytsia National Pirogov Memorial Medical University (using questionnaire “Diagnostics of border mental disorders of individual” by А. V. Batarshev). High level of mental stress of one of four junior medical student have been detected (in particular, among 31±4,62 %, 29±4,54 % and 26±4,39 % of students of the I, II and III year respectively). The key stress factor for persons with high level of mental stress are: lack of time for a rest (93,42±2,93 %), problems with studying (61,84±5,57 %), problems in the personal life (55,26±5,71 %). Every second student points to the need to memorize large amount of material as a stressor (52,63±5,73 %); this factor runs to 100 % among I year students, whereas among students of the II and III year the leading stress factor is the lack of time for leisure (100 %). Sex-related differences in specificity of stress factors occur: boys indicate the conflicts with the teachers as a stress factor more frequently (37,21±7,37 % of males vs. 15,15±6,24 % of females, p<0,05), while  among girls this kind of factor is the large volume of material for memorizing (66,67±8,21 % of girls vs. 41,86±7,52 % of boys, p<0,05). Amongst the symptoms of mental stress psychosomatic ones prevail: disorder of sleep (70,0±2,65 %), disagreeable feelings of gastrointestinal tract (63,3±2,78 %) and cardiovascular system (63,3±2,78 %), muscle tightness (63,3±2,78 %), while emotional manifestations of mental stress are of lower value.Conclusion. High levels of mental stress occurs in one in four medical student who studies at Vinnytsia National Pirogov Memorial Medical University. Possible sex differences likely among average values of the test (for males are higher than for females, p<0,01), as well as for stress factors that cause considerable mental stress are noticed. Among the manifestations of mental stress following ones dominate: sleep deteriorating, hypersensitivity to external stimuls, discomfort of the gastrointestinal tract and cardiovascular system, muscle tension, feeling of insecurity (fixed among more than 50 % of respondents). The key stress factors among students with high levels of mental stress are: lack of time for rest (93.42 %), problems with studying (61.84 %), problems in personal life (55.26 %).en-US
dc.descriptionМета роботи – оцінити рівень та провідні симптоми нервово-психічної напруги у студентів-медиків початкових курсів навчання, проаналізувати спектр стресогенних чинників, що діють на них.Основна частина. У 300 студентів-медиків Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова I–III курсів навчання  проаналізовані рівень та провідні симптоми нервово-психічної напруги, а також спектр стресогенних чинників, що діють на них (за допомогою тесту-опитувальника А. В. Батаршева “Діагностика граничних психічних розладів особистості”).Високий рівень нервово-психічної напруги виявлений у кожного четвертого студента-медика початкових курсів навчання (зокрема, у (31±4,62) % студентів I курсу, (29±4,54) % студентів II курсу і (26±4,39) % студентів III курсу). Провідними стресогенними чинниками в осіб із високим рівнем нервово-психічної напруги є: нестача часу для відпочинку ((93,42±2,93) %), неприємності у навчання ((61,84±5,57) %), проблеми в особистому житті ((55,26±5,71) %). Кожен другий студент вказує на необхідність запам’ятовувати великий обсяг матеріалу як на стресогенний для них фактор ((52,63±5,73) % опитаних) – при цьому у студентів I курсу даний фактор є провідним (100 % опитаних), тоді як у студентів II та III курсів провідним стресогенним фактором є нестача часу для відпочинку (100 %). Студенти-медики чоловічої статі частіше зазначають конфлікти з викладачами як стресогенний фактор ((37,21±7,37) % осіб чоловічої статі проти (15,15±6,24) % осіб жіночої статі, p<0,05), тоді як у студенток таким фактором є великий обсяг матеріалу для запам’ятовування ((66,67±8,21) % дівчат проти (41,86±7,52) % хлопців, p<0,05). Серед проявів нервово-психічної напруги переважають психосоматичні: погіршення сну ((70,0±2,65) %), неприємні відчуття з боку шлунково-кишкового тракту ((63,3±2,78) %)  та серцево-судинної системи ((63,3±2,78) %), м’язова напруга ((63,3±2,78) %), тоді як емоційні прояви нервово-психічної напруги є менш вагомими.Висновки. Високий рівень нервово-психічної напруги має місце в кожного четвертого студента-медика, що навчається у Вінницькому національному медичному університеті ім. М. І. Пирогова. Зафіксовані вірогідні статеві відмінності як середніх значень тесту (в осіб чоловічої статі вони вищі, ніж в осіб жіночої статі, p<0,01), так і стресогенних чинників, що викликають значну нервово-психічну напругу. Серед проявів нервово-психічної напруги переважають: погіршення сну, підвищена чутливість до дії зовнішніх подразників, неприємні відчуття з боку шлунково-кишкового тракту та серцево-судинної системи, м’язова напруга, відчуття невпевненості в собі (зафіксовані більше ніж у 50 % респондентів). Провідними стресогенними чинниками в студентів із високим рівнем нервово-психічної напруги є: нестача часу для відпочинку (93,42 %), неприємності в навчання (61,84 %), проблеми в особистому житті (55,26 %).uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7914/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2017 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 2 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 2 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.2
dc.subjectmedical studentsen-US
dc.subjectstressen-US
dc.subjectmental stress.en-US
dc.subjectстуденти-медикиuk-UA
dc.subjectстресuk-UA
dc.subjectнервово-психічна напруга.uk-UA
dc.titleTHE LEVEL OF MENTAL STRESS AMONG I-III YEAR MEDICAL STUDENTSen-US
dc.titleРІВЕНЬ НЕРВОВО-ПСИХІЧНОЇ НАПРУГИ У СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ I–III КУРСІВ НАВЧАННЯuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record