Show simple item record

СИМУЛЯЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ ПРОПЕДЕВТИКИ ВНУТРІШНІХ ХВОРОБ

dc.creatorIlashchuk, T. O.
dc.creatorMikulets, L. V.
dc.date2017-10-24
dc.date.accessioned2019-09-01T18:25:33Z
dc.date.available2019-09-01T18:25:33Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7882
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.2.7882
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11679
dc.descriptionThe aim of the study – to evaluate the effectiveness of conducting stimulation training courses during practical classes of subject “Propaedeutic of Internal Diseases” with 3rd year students of the “Medicine” specialty, to improve the quality of the educational process.The main body. Practical skills improvement on the simulator enables students to learn with the help of better methods, including the possibility of repetition and working to automatism. There are increasing opportunities when teacher is able to control certain skills, and complement its complications elements, combined with pathology normal (e.g. normal – on the cardiovascular system and pathology on the part of the respiratory system) and to combine different pathologies of these systems.Conclusion. Simulation training complements the training of students to real clinical practice. In addition, it provides control of the teacher for quality performance of each student practical skills and also contributes to the each student’s professional competence.en-US
dc.descriptionМета роботи – оцінити ефективність проведення навчальних симуляційних тренінгів на практичних заняттях із дисципліни «Пропедевтика внутрішніх хвороб» у студентів ІІІ курсe зі спеціальності «Лікувальна справа» у підвищенні якості освітнього процесу.Основна частина. Відпрацювання практичних навичок на тренажері дає можливість студентам краще оволодіти методиками, зокрема, можливість повторення і відпрацювання її до автоматизму. Також збільшуються можливості викладача як проконтролювати певний навик, так і доповнити його елементами ускладнення: поєднувати норму з патологією (наприклад: норма – серцево-судинна система, патологія зі сторони системи органів дихання), а також поєднувати різну патологію даних систем.Висновки. Симуляційне навчання доповнює підготовку студентів до реальної клінічної практики. Крім того, воно забезпечує контроль викладача за якістю виконання кожним студентом практичних навичок і також сприяє формуванню у студентів професійної компетентності.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7882/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2017 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 2 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 2 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.2
dc.subjectsimulation trainingen-US
dc.subjectpropaedeutic internal diseasesen-US
dc.subjectstudents.en-US
dc.subjectсимуляційне навчанняuk-UA
dc.subjectпропедевтика внутрішніх хворобuk-UA
dc.subjectстуденти.uk-UA
dc.titleSIMULATION LEARNING TECHNOLOGIES DURING STUDY PROPAEDEUTIC OF INTERNAL DISEASESen-US
dc.titleСИМУЛЯЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ ПРОПЕДЕВТИКИ ВНУТРІШНІХ ХВОРОБuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record