THE ROLE OF ROLE-PLAYING GAMES IN THE STUDY OF OBSTETRICS AND GYNECOLOGY
РОЛЬ РОЛЬОВИХ ІГОР У ВИВЧЕННІ АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ
dc.creator | Hromova, A. M. | |
dc.creator | Mitiunina, N. I. | |
dc.creator | Martynenko, V. B. | |
dc.creator | Nesterenko, L. A. | |
dc.creator | Liakhovska, T. Yu. | |
dc.date | 2017-10-24 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-01T18:25:33Z | |
dc.date.available | 2019-09-01T18:25:33Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7880 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2017.2.7880 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11677 | |
dc.description | The aim of the study – to cover the role of role-playing games in professional skills formation and learning material on Obstetrics and Gynecology absorption, particularly during themes on Emergency study.The main body. Role-playing game is a method in which, during the training, the participants, by taking on certain roles converting, act activele and reproduce in this clinical situation. Students in such circumstances reveal aspects of their medical hatitude, especially teamwork. The critically analyze mistakes, learn better ways to work and train to improve their skills with lecturer’s help. For the purpose of consolidation of learning students get during lectures, practical classes, individual work on theme “Postpartum Hemorrhage”, the role-playing game script is developed. Every game participant fulfill his commitments according to care delivery algorithm in the case of Postpartum Hemorrhage, commenting his actions, showing practical skills and giving theoretical answers.Conclusion. The role-playing games use while learning allows to approach learning process to practice, take the realities into account, adopt solutions in terms of conflict situations, defend proposal, develop sense of play and teamwork skills among participants, to get results for a very limited time. | en-US |
dc.description | Мета роботи – висвітлення ролі рольових ігор у формуванні професійних навичок та засвоєнні навчального матеріалу з акушерства та гінекології, зокрема при розгляді тем із невідкладної допомоги.Основна частина. Рольова гра – це метод, при якому, у процесі навчання, учасники, за допомогою прийняття на себе певної ролі, перевтілюються, активно діють і відтворюють при цьому клінічну ситуацію. Студенти в таких умовах виявляють свої аспекти лікарської поведінки, особливості роботи в команді. За допомогою викладача критично аналізують помилки, навчаються більш ефективного способу праці й тренуються у вдосконаленні своїх практичних навичок. З метою закріплення знань, які студент отримує в процесі лекційних, практичних занять самостійної роботи з теми «Післяпологові кровотечі», розроблений сценарій рольової гри з даної теми. Кожен учасник гри виконує свої функціональні обов’язки згідно з алгоритмом надання медичної допомоги при післяпологових кровотечах, коментуючи свої дії показом практичних навичок і теоретичними відповідями.Виновок. Застосування рольових ігор при навчанні дозволяє максимально наблизити навчальний процес до практичної діяльності, урахувати реалії, ухвалювати розв’язки в умовах конфліктних ситуацій, відстоювати свої пропозиції, розбудовувати в учасників гри колективізм і почуття команди, одержувати результати за досить обмежений час. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7880/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2017 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 2 (2017) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 2 (2017) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2017.2 | |
dc.subject | role-playing game | en-US |
dc.subject | Obstetrics and Gynecology | en-US |
dc.subject | the learning process | en-US |
dc.subject | online training. | en-US |
dc.subject | рольова гра | uk-UA |
dc.subject | акушерство та гінекологія | uk-UA |
dc.subject | процес навчання | uk-UA |
dc.subject | інтерактивне навчання. | uk-UA |
dc.title | THE ROLE OF ROLE-PLAYING GAMES IN THE STUDY OF OBSTETRICS AND GYNECOLOGY | en-US |
dc.title | РОЛЬ РОЛЬОВИХ ІГОР У ВИВЧЕННІ АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |