Show simple item record

КОМПЕТЕНТНІСНО-ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ПРОВІЗОРІВ

dc.creatorToziuk, O. Yu.
dc.date2018-01-18
dc.date.accessioned2019-09-01T18:25:33Z
dc.date.available2019-09-01T18:25:33Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7873
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.4.7873
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11676
dc.descriptionThe aim of the work – to describe modern methods of teaching the disciplines of professional  training cycle to the students of the pharmaceutical faculty and to disclose the peculiarities of their introduction into the educational process.The main body. The article presents the analysis of scientific and methodical literature and our own experience of using the competency and integrative approaches in the educational process at the Pharmacy Department of M. Pyrohov Vinnytsia National Medical University. The use of interdisciplinary integration in educational activities involves the construction of logical generalizations in the sequential study of program disciplines. Thus, an integrative approach is an important element of student skills. The ways of formation of the most important professional competences of future pharmacists are cognitive, analytical and communicative. The types of work and possible methodical approaches, the use of which during the educational process allows to train a highly skilled specialist is presented. An important element is working with situational tasks and modeling the elements of professional activity. In this case, great importance is given to the practical training of students, which consists in the manufacture of medical forms by prescriptions, the conduct of documentation of financial and economic activity, the development of material balances and technological schemes.The formation of professional competences is also facilitated by the individual independent work of students. The execution of scientific works under the supervision of a scientific leader deepens knowledge of discipline, intensifies creative and research potential.Conclusion. The use of innovative educational methods in the educational process increases the level of students’ knowledge and interest in the chosen profession.en-US
dc.descriptionМета роботи – охарактеризувати сучасні методи викладання дисциплін циклу професійної підготовки студентам фармацевтичного факультету  та розкрити особливості їх впровадження у навчальний процес.Основна частина. У статті наведено аналіз даних наукової та методичної літератури і власний досвід використання компетентнісного та інтегративного підходів у навчальному процесі на кафедрі фармації Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова. Використання міждисциплінарної інтеграції в освітній діяльності передбачає побудову логічних узагальнень при послідовному вивченні програмних дисциплін. Таким чином, інтегративний підхід є важливим елементом закріплення умінь і навичок студентів. Наведено шляхи формування найбільш важливих професійних компетентностей майбутніх провізорів: пізнавальної, аналітичної та комунікативної. Представлено види роботи та можливі методичні підходи, використання яких під час навчального процесу дозволяє підготувати висококваліфікованого фахівця. Важливим елементом є робота з ситуаційними задачами та моделювання елементів професійної діяльності. При цьому велике значення приділяється практичній підготовці студентів, що полягає у виготовленні лікарських форм за прописами, веденні документації фінансово-господарської діяльності, складанні матеріальних балансів та технологічних схем.Формуванню фахових компетентностей сприяє також індивідуальна самостійна робота студентів. Виконання наукових робіт під наглядом наукового керівника поглиблює знання з дисципліни, інтенсифікує творчий та дослідницький потенціал.Висновок. Використання інноваційних освітніх методик у навчальному процесі підвищує якісний рівень знань студентів і зацікавленість в обраній професії.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.formatimage/jpeg
dc.formatimage/jpeg
dc.formatimage/jpeg
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7873/pdf
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7873/8786
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7873/8787
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7873/8788
dc.rightsАвторське право (c) 2018 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 4 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.4
dc.subjecteducational processen-US
dc.subjectpharmacisten-US
dc.subjectcompetentive approachen-US
dc.subjectintegrative approach.en-US
dc.subjectнавчальний процесuk-UA
dc.subjectпровізорuk-UA
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk-UA
dc.subjectінтегративний підхід.uk-UA
dc.titleCOMPETENCE AND INTEGRATIVE APPROACH IN THE TRAINING OF FUTURE PHARMACISTSen-US
dc.titleКОМПЕТЕНТНІСНО-ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ПРОВІЗОРІВuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record