Show simple item record

ПЕРШИЙ ДОСВІД СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ШОСТИХ КУРСІВ МЕДИЧНИХ ФАКУЛЬТЕТІВ

dc.creatorArtomenko, V. V.
dc.creatorNosenko, V. M.
dc.date2017-10-24
dc.date.accessioned2019-09-01T18:25:33Z
dc.date.available2019-09-01T18:25:33Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7836
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.2.7836
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11673
dc.descriptionThe aim of the study – analysis of first results of experience of 6th year medical faculty students training on the basis of innovative simulation technologies.The main body. Establishing Educational innovative center for the doctors’ practical training and Department of simulation medicine on the basis of Odessa State Medical University was important for medical education in Ukraine. They are the bases of the students and doctors training nowadays. The learning outcomes and assessment of 450 sixth year students of medical faculties are studies.  According to the results of the final tests it was found that low initial grades of the practical skills on the diagnosis and treatment topics significantly increased twofold. Teamwork evaluation at the end of the course has increased about twofold.Conclusion. The simulation technologies use significantly increases the teaching effectiveness of practical skills improvement for sixth year students of medical faculties.en-US
dc.descriptionМета роботи – аналіз перших результатів досвіду організації підготовки студентів шостих курсів медичних факультетів на основі інноваційних симуляційних технологій.Основна частина. Важливим для медичної освіти в Україні стало створення на базі Одеського національного медичного університету Навчально-інноваційного центру практичної підготовки лікаря і кафедри симуляційної медицини. Вони є базами сучасної підготовки студентів і лікарів. Вивчено результати навчання і оцінювання 450 студентів шостих курсів медичних факультетів. За результатами підсумкового тестування та заліку було виявлено, що низькі початкові оцінки за темами діагностики та лікування невідкладних станів достовірно збільшилися в два рази. Оцінка командної роботи в кінці циклу зросла майже в два рази.Висновок. Використання симуляційних технологій дозволяє підвищити ефективність навчання студентів шостих курсів медичних факультетів.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7836/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2017 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 2 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 2 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.2
dc.subjectmedical educationen-US
dc.subjectsimulation medicineen-US
dc.subjectpractical skillsen-US
dc.subjectteamworken-US
dc.subjectstudents of medical faculties.en-US
dc.subjectмедична освітаuk-UA
dc.subjectсимуляції медицинаuk-UA
dc.subjectпрактичні навичкиuk-UA
dc.subjectробота в командіuk-UA
dc.subjectстуденти медичних факультетів.uk-UA
dc.titleTHE FIRST EXPERIENCE OF SIMULATION EDUCATION OF 6th YEAR MEDICAL FACULTY STUDENTSen-US
dc.titleПЕРШИЙ ДОСВІД СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ШОСТИХ КУРСІВ МЕДИЧНИХ ФАКУЛЬТЕТІВuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record