Show simple item record

ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВИКЛАДАННЯ КЛІНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН В АНГЛОМОВНИХ СТУДЕНТІВ

dc.creatorPertseva, T. O
dc.creatorNaumenko, L. Yu.
dc.creatorRazumnyi, R. V.
dc.date2017-10-24
dc.date.accessioned2019-09-01T18:25:32Z
dc.date.available2019-09-01T18:25:32Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7835
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.2.7835
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11672
dc.descriptionThe aim of the study – to investigate the efficiency of combining the classical educational and methodical process of foreign students with English language learning and innovative technologies that are currently growing in terms of modernity in teaching of clinical disciplines.The main body. The contingent of foreign English-speaking students, their success rate in clinical subjects, the level of practical skills, the acquisition of diagnostic, therapeutic and surgical skills are investigated. The results of development in educational process of modern simulation, computer and interactive technologies for mastering practical skills in clinical discipline teaching with English language education have been studied.The results of the study indicate that to improve the training quality of foreign English-speaking students, it would be advisable to raise the standards for students from English-speaking contingent. When the student wants to enter on English form of education the foreign students who are native English speakers should be preferred; for applicants the criteria level to their knowledge we have to increase, the documents of previous education and the subjects for entrance exams. To improve the quality of practically-based education and mastering the practical skills with the patient our foreign students with English education try to collect complaints and even the basic elements of history on Ukrainian or Russian language and this happens from the middle till the senior courses, it would be very useful for independent work.The results of modern simulation, and interactive computer technologies in educational process of foreign English-speaking students demonstrate the achievement of performance in these groups, increasing the speed of diagnostic manipulations and students’ practical skills, the increasing of self-esteem and self-confidence in showing these skills directly at the bedside of the patient. However, the results are better just after the classes, and at a remote quality control of skills.Conclusion. The effective combination of classical educational and methodical process of foreign English language speaking students and innovative technologies help to achieve the ultimate aims, which were defined in educational programs for professionals.en-US
dc.descriptionМета роботи – вивчення ефективності поєднання класичної організації системи навчально-методичного процесу у студентів-іноземців з англомовною формою навчання та інноваційних технологій, що наразі динамічно розвиваються в умовах сучасності, при викладанні клінічних дисциплін.Основна частина. Досліджено контингент англомовних іноземних студентів, показники їх успішності з клінічних дисциплін, рівень засвоєння практичних навичок, набуття діагностичних, терапевтичних та хірургічних вмінь. Вивчали результати впровадження в навчальний процес сучасних симуляційних, комп’ютерних та інтерактивних технологій для опанування практичних навичок та вмінь при викладанні клінічних дисциплін у студентів-іноземців з англомовною формою навчання.Результати дослідження свідчать, що для підвищення якості підготовки англомовних іноземних студентів доцільно підвищити вимоги щодо англомовного кон­тингенту студентів. При вступі на англомовну форму навчання слід надавати перевагу іноземним громадянам, які є носіями англійської мови, для вступників збільшити критерії щодо рівня знань у документах про попередню освіту та безпосередньо з профільних конкурсних предметів на вступних іспитах. Для підвищення якості практично-орієнтованого навчання та опанування практичних навичок роботи безпосередньо з пацієнтом у студентів-іноземців з англомовною формою навчання ми намагаємось привчити студента до збору скарг та хоча б основних елементів анамнезу українською чи російською мовою ще з середніх курсів, щоб на старших він міг працювати більш самостійно.Результати впровадження новітніх симуляційних, комп’ютерних та інтерактивних технологій у навчальний процес в англомовних іноземних студентів наочно демонструють покращення показників успішності таких груп, збільшення швидкості виконання студентами діагностичних маніпуляцій та практичних навичок, підвищення самооцінки і впевненості у собі при відтворенні цих навичок безпосередньо біля ліжка хворого. При цьому результати виявляються краще як відразу після заняття, так і при віддаленому контролі якості навичок.Висновки. Ефективне поєднання класичної організації системи навчально-методичного процесу у студентів-іноземців з англомовною формою навчання та інноваційних технологій дозволяє досягти кінцевих цілей, визначених в освітньо-професійних програмах підготовки спеціалістів.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7835/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2017 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 2 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 2 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.2
dc.subjectmedical educationen-US
dc.subjectforeign English-speaking studentsen-US
dc.subjectinnovative teaching technologies.en-US
dc.subjectмедична освітаuk-UA
dc.subjectіноземні англомовні студентиuk-UA
dc.subjectінноваційні технології навчання.uk-UA
dc.titleTHE WAYS TO IMPROVE TEACHING OF CLINICAL DISCIPLINES FOR ENGLISH-SPEAKING STUDENTSen-US
dc.titleШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВИКЛАДАННЯ КЛІНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН В АНГЛОМОВНИХ СТУДЕНТІВuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record