INNOVATIVE METHODS WITHIN MEDICAL FACULTY STUDENTS’ INDIVIDUAL WORK ARRANGEMENT DURING CLINICAL IMMUNOLOGY COURSE STUDY
ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ В ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ КУРСУ ІМУНОЛОГІЇ
dc.creator | Drohomeretska, O. I. | |
dc.creator | Kuryliv, H. M. | |
dc.creator | Myhovych, V. V. | |
dc.date | 2017-10-24 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-01T18:25:32Z | |
dc.date.available | 2019-09-01T18:25:32Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7831 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2017.2.7831 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11668 | |
dc.description | The aim of the study – the improvement of medical students’ independent work arrangement using interactive methods of pedagogy.The main body. The technique of medical students’ independent work innovative way of arrangement during Immunology course study is covered in the article. Case method and press method application methodology, their capacity and advantages are specified. The features of case problems development, classification and types of case demonstration are represented in the article; the issue of interactivity and motivation for the use of these methods during teaching medical students is covered.Conclusion: interactive methods of individual work arrangement are an alternative to traditional seminars classes effective mode of study, which improve retention of new material by students. | en-US |
dc.description | Мета роботи – вдосконалення організації самостійної роботи студентів медичного факультету з використанням інтерактивних методів педагогіки.Основна частина. У даній статті розглядається методика інноваційного способу організації самостійної роботи студентів медичного факультету під час вивчення курсу імунології. Детально описано методику застосування кейс-методу, прес-методу, їх можливості та переваги. У статті показано особливості побудови ситуаційних завдань, класифікацію і види демонстрації кейсів, висвітлена проблема інтерактивності та доцільності використання даних методів під час навчання студентів-медиків.Висновок. Інтерактивні методи організації самостійної роботи є альтернативними до традиційних семінарських занять ефективними формами навчання, що покращують успішність засвоєння нового матеріалу студентами. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7831/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2017 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 2 (2017) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 2 (2017) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2017.2 | |
dc.subject | educational process | en-US |
dc.subject | case method | en-US |
dc.subject | press method | en-US |
dc.subject | brainstorming technique | en-US |
dc.subject | interactive methods. | en-US |
dc.subject | навчальний процесс | uk-UA |
dc.subject | кейс-метод | uk-UA |
dc.subject | прес-метод | uk-UA |
dc.subject | метод “мозкового штурму” | uk-UA |
dc.subject | інтерактивні методи. | uk-UA |
dc.title | INNOVATIVE METHODS WITHIN MEDICAL FACULTY STUDENTS’ INDIVIDUAL WORK ARRANGEMENT DURING CLINICAL IMMUNOLOGY COURSE STUDY | en-US |
dc.title | ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ В ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ КУРСУ ІМУНОЛОГІЇ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |