Show simple item record

ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ ЯК СПОСІБ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ ІЗ МЕНЕДЖМЕНТУ ТА МАРКЕТИНГУ У ФАРМАЦІЇ

dc.creatorHerush, О. V.
dc.creatorSadohurska, К. V.
dc.creatorPalamar, А. О.
dc.creatorMuzyka, N. Ya.
dc.date2017-10-24
dc.date.accessioned2019-09-01T18:25:31Z
dc.date.available2019-09-01T18:25:31Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7783
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.3.7783
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11659
dc.descriptionThe aim of the study is to reveal the essence and peculiarities of application of interactive teaching methods usage during practical classes on Pharmacy management and marketing.The main body. Materials and methods: interactive teaching methods usage during practical classes on Pharmacy management and marketing exemplified by role play and demonstration. The quality of pharmacy students training in Pharmacy management and marketing depends on their interest, creative abilities, motivation, that stimulates cognitive and practical activity of educational process participants. It can be achieved by means of a role play as a form of active learning in the process of which a role structure is an integral part to organize a practical class, that is, roles breakdown, demonstrating activity and behavior of students under conditions close to realistic. Application of the interactive method of “demonstration” enables a student to train practical skills, to determine alternative methods to solve case problems, and consolidate the learned material.     Conclusions: interactive teaching methods usage during classes on Pharmacy management and marketing promotes advanced theoretical and practical training of students, forms business communication skills and teach to unlock individual potential.en-US
dc.descriptionМета роботи – розкриття сутності й особливостей використання інтерактивних методів навчання під час практичних занять із менеджменту та маркетингу у фармації.Основна частина. Якість навчання студентів спеціальності «Фармація» з менеджменту та маркетингу у фармації залежить від їх зацікавленості, творчих здібностей, мотивації, яка стимулює пізнавальну та практичну діяльність учасників заняття. Це досягається використанням рольової гри як форми активного навчання, у процесі якої невід’ємною є рольова структура проведення практичного заняття, тобто розподіл ролей, які демонструють діяльність і поведінку студентів в умовах, близьких до реальних. Застосування інтерактивного методу демонстрації дає можливість студенту відпрацьовувати практичні навики, визначати для себе альтернативні способи вирішення ситуаційних завдань та більш якісно закріпити вивчений матеріал.Висновок. Застосування інтерактивних методів навчання на практичних заняттях із менеджменту та маркетингу у фармації сприяє підвищенню теоретичної та практичної підготовки студентів, навчає ділового спілкування та розкриває особистий потенціал.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7783/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2017 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 3 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.3
dc.subjectinteractive teaching methodsen-US
dc.subjectPharmacy management and marketingen-US
dc.subjectinnovative education.en-US
dc.subjectінтерактивні методи навчанняuk-UA
dc.subjectменеджмент та маркетинг у фармаціїuk-UA
dc.subjectінноваційна освіта.uk-UA
dc.titleINTERACTIVE TEACHING METHODS AS THE WAY TO DEVELOP CREATIVE ABILITIES OF STUDENTS AT PRACTICAL CLASSES ON PHARMACY MANAGEMENT AND MARKETINGen-US
dc.titleІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ ЯК СПОСІБ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ ІЗ МЕНЕДЖМЕНТУ ТА МАРКЕТИНГУ У ФАРМАЦІЇuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record