MODERN TECHNOLOGIES OF TEACHING TOPIC “CHILDHOOD FUNCTIONAL GASTROINTESTINAL DISORDERS (ACCORDING TO ROME CRITERIA IV)” FOR 6th YEAR STUDENTS OF MEDICAL FACULTY
СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИКЛАДАННЯ ТЕМИ «ФУНКЦІОНАЛЬНІ ГАСТРОІНТЕСТИНАЛЬНІ РОЗЛАДИ У ДІТЕЙ (ВІДПОВІДНО ДО РИМСЬКИХ КРИТЕРІЇВ ІV)» НА VI КУРСІ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ
dc.creator | Volosovets, O. P. | |
dc.creator | Kryvopustov, S. P. | |
dc.creator | Khomenko, V. Ye. | |
dc.creator | Mozyrska, O. V. | |
dc.date | 2017-10-24 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-01T18:25:31Z | |
dc.date.available | 2019-09-01T18:25:31Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7782 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2017.3.7782 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11658 | |
dc.description | The aim of the study is to consider the new technologies usage in medical education to develop doctors’ clinical thinking and professional competency, encourage them to work independently, carry out dynamic search and analyze the researches of international group of experts from an evidence-based medicine and self-fulfillment viewpoint as exemplified by teaching the topic “Childhood functional gastrointestinal disorders (according to Rome criteria IV)”.The main body. The integration ofUkraine into the international academic community and health care reform inUkraine need to be supported in the educational process of integrative international medical and educational standards, improving the intellectual, scientific, educational, profession-oriented level of future doctors, providing them with modern innovative and informative medical technologies. Innovative educational process should be based on the principles of evidence-based medicine and to be self-oriented about knowledge acquisition, using innovative teaching technologies, interactive methods, and modern scientific research implementation to educational process.Conclusion. Reform of medical education in Ukraine and its modernization based on international standards and according to the requirements and needs of the health system of the country (innovative technologies, problem-based learning, and world experience implementation) forms professional competence of a doctor. | en-US |
dc.description | Мета роботи – на прикладі викладання теми «Функціональні гастроінтестинальні розлади у дітей (відповідно до Римських критеріїв ІV)» розглянути можливість застосування новітніх технологій у медичній освіті для розвитку клінічного мислення та професійної компетентності майбутніх лікарів, спонукання їх до самостійної роботи, ініціативного пошуку, аналізу досліджень міжнародної групи експертів з позицій доказової медицини та самореалізації.Основна частина. Інтеграція України в міжнародне науково-освітнє співтовариство та реформування системи охорони здоров’я в Україні потребують впровадження в освітньо-інтегративний процес міжнародних медичних та освітніх стандартів, підвищення інтелектуального, науково-освітнього, професійно-орієнтованого рівня майбутніх лікарів, забезпечення їх сучасними інноваційними та інформативними медичними технологіями. Інноваційний навчально-виховний процес повинен базуватися на засадах доказової медицини та бути орієнтованим на самостійну діяльність щодо здобуття знань, із використанням інноваційних технологій викладання, інтерактивних методик, запровадженням у навчальний процес сучасних наукових розробок.Висновки. Реформування медичної освіти в Україні та її модернізація на засадах світових стандартів та відповідно до вимог і потреб системи охорони здоров’я країни (впровадження інноваційних технологій, проблемно-орієнтоване навчання, використання світового досвіду) формує професійну компетентність майбутнього лікаря. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7782/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2017 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 3 (2017) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 3 (2017) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2017.3 | |
dc.subject | learning process | en-US |
dc.subject | interactive methods | en-US |
dc.subject | evidence-based medicine. | en-US |
dc.subject | навчальний процес | uk-UA |
dc.subject | інтерактивні методики | uk-UA |
dc.subject | доказова медицина. | uk-UA |
dc.title | MODERN TECHNOLOGIES OF TEACHING TOPIC “CHILDHOOD FUNCTIONAL GASTROINTESTINAL DISORDERS (ACCORDING TO ROME CRITERIA IV)” FOR 6th YEAR STUDENTS OF MEDICAL FACULTY | en-US |
dc.title | СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИКЛАДАННЯ ТЕМИ «ФУНКЦІОНАЛЬНІ ГАСТРОІНТЕСТИНАЛЬНІ РОЗЛАДИ У ДІТЕЙ (ВІДПОВІДНО ДО РИМСЬКИХ КРИТЕРІЇВ ІV)» НА VI КУРСІ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |