Show simple item record

СТРАТЕГІЯ ВПРОВАДЖЕННЯ КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ НА БАЗІ ТЕХНОЛОГІЇ ОНЛАЙН-КУРСІВ НА ПЛАТФОРМІ edX

dc.creatorKolesnyk, Yu. M.
dc.creatorAvramenko, M. O.
dc.creatorMorhuntsova, S. A.
dc.creatorRyzhov, O. A.
dc.date2017-10-24
dc.date.accessioned2019-09-01T18:25:29Z
dc.date.available2019-09-01T18:25:29Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7757
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.3.7757
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11647
dc.descriptionA sequential strategy of implementation elective online courses at medical university on the basis of distance learning technology is revealed in the article. It is shown that successful implementation of online courses is possible in the presence of such components as academic staff readiness to develop new learning technologies and the acceptance of the fact of their changing role in the educational process; students’ readiness to use distance learning technologies; availability of infrastructure at university that provides distance learning services; presence of a quality assurance system for courses content. Particular attention is paid to the need to change the structural organization of the educational process and the role of instructors in the implementation process. The authors substantiated their choice of the Open edX platform for online courses development based on some criteria.en-US
dc.descriptionУ статті розкрита послідовна стратегія впровадження в медичному університеті курсів за вибором на базі технології дистанційного навчання у вигляді онлайн-курсів. Показано, що успішне впровадження онлайн-курсів можливо при наявності таких складових, як: готовність викладацького складу до опанування нових технологій навчання та зміни своєї ролі в навчальному процесі; готовність студентів до використання дистанційних технологій навчання; наявність інфраструктури в університеті, яка забезпечує сервіси дистанційного навчання; наявність системи перевірки якості контенту онлайн-курсів, які розробляються. Особлива увага звертається на необхідність зміни структури навчального процесу та ролі викладачів при впровадженні онлайн-курсів. Авторами обґрунтовано вибір платформи для розробки онлайн-курсів Open edX за критеріями.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7757/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2017 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 3 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.3
dc.subjectmedical educationen-US
dc.subjectdistance learningen-US
dc.subjectonline coursesen-US
dc.subjectLMS edXen-US
dc.subjectMS Azureen-US
dc.subjectcloud services IT.en-US
dc.subjectмедична освітаuk-UA
dc.subjectдистанційне навчанняuk-UA
dc.subjectонлайн-курсиuk-UA
dc.subjectLMS edXuk-UA
dc.subjectMS Azureuk-UA
dc.subjectхмарні сервіси ІТ.uk-UA
dc.titleSTRATEGY OF IMPLEMENTATION ELECTIVE ONLINE COURSES BASED ON OPEN edX PLATFORMen-US
dc.titleСТРАТЕГІЯ ВПРОВАДЖЕННЯ КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ НА БАЗІ ТЕХНОЛОГІЇ ОНЛАЙН-КУРСІВ НА ПЛАТФОРМІ edXuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record