Show simple item record

ДОСВІД ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ХАРКІВСЬКОЇ МЕДИЧНОЇ АКАДЕМІЇ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ

dc.creatorKhvysiuk, О. M.
dc.creatorMarchenko, V. H.
dc.creatorKolomiichenko, Yu. A.
dc.creatorStrashok, L. A.
dc.creatorHoncharova, O. Yu.
dc.creatorZherebkin, V. V.
dc.creatorHyria, M. P.
dc.creatorKudriavtseva, T. O.
dc.date2017-10-24
dc.date.accessioned2019-09-01T18:25:29Z
dc.date.available2019-09-01T18:25:29Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7755
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.3.7755
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11645
dc.descriptionThe scientific works on the study of leadership competence and professional level of teachers at higher medical schools are analyzed in the article; the experience of formation of  Kharkiv Medical Academy of Postgraduate Education teachers’ leadership skills is described. It is proved that in the conditions of intellectual competition the continuous-improvement, teaching search and use of innovative technologies are mandatory requirements that are made demands on teacher-leader. Different approaches using self-monitoring and self-evaluation of activities and encourage the development of leadership qualities of teacher’s personality are described.en-US
dc.descriptionУ даній статті проведено аналіз наукових праць щодо дослідження лідерської компетентності та професійного рівня викладачів вищих медичних  навчальних закладів і висвітлюється досвід формування лідерських здібностей викладачів Харківської медичної  академії післядипломної освіти. Доведено, що  в умовах інтелектуальної конкуренції безперервне самовдосконалення, педагогічний пошук і використання інноваційних технологій є обов’язковими вимогами, які пред’являються до викладача-лідера. Приведено опис різних підходів із використанням самоконтролю та самооцінки власної діяльності й стимулювання розвитку лідерських якостей особистості викладача.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7755/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2017 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 3 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.3
dc.subjectmedical educationen-US
dc.subjectleadership competencyen-US
dc.subjectteacheren-US
dc.subjectprofessional level.en-US
dc.subjectмедична освітаuk-UA
dc.subjectлідерська компетентністьuk-UA
dc.subjectвикладачuk-UA
dc.subjectпрофесійний рівень.uk-UA
dc.titleEXPERIENCE OF FORMATION OF KHARKIV MEDICAL ACADEMY OF POSTGRADUATE EDUCATION TEACHERS’ LEADERSHIP COMPETENCEen-US
dc.titleДОСВІД ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ХАРКІВСЬКОЇ МЕДИЧНОЇ АКАДЕМІЇ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record