OPTIMIZATION AND ROLE OF INDIVIDUAL STUDENTS’ WORK OF DENTISTRY FACULTY AS A WAY TO EDUCATION QUALITY IMPROVEMENT
ОПТИМІЗАЦІЯ ТА РОЛЬ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ СТОМАТОЛОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ЯК ШЛЯХ ДО ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
dc.creator | Komnatskyi, B. Yu. | |
dc.creator | Povsheniuk, A. V. | |
dc.creator | Kotsiura, O. O. | |
dc.date | 2017-10-24 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-01T18:25:27Z | |
dc.date.available | 2019-09-01T18:25:27Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7715 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2017.2.7715 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11637 | |
dc.description | The aim of the study – to develop the concepts for conducting students’ individual work and accentuate teacher’s role in the formation of motivation for individual work among students at Faculty of Dentistry. Object of study – students of Faculty of Dentistry, subject of study – learning process (students’ individual work) at the Department of Prosthetic Stomatology.The main body. Methods of students’ individual work still are not enough ful lled as well as it is dif cult and painstaking work. Within the individual work it is desirable to carry out the diagnostic stage by means of which the level of students’ readiness to the education process is manifested. For this purpose it is advisable to organize the output control of knowledge and skills on previous branches of the Prosthetic Stomatology among the students of Faculty of Dentistry which should include all major aspects of basic knowledge as well as being the most objective and as short as possible. For the rational and effective students’ individual work the teacher’s management in needed namely the direct teaching students the basics of individual work.Conclusion. Students’ individual work is one of the most important forms of educational process and is an essential part of it. Planning, management and control are the important components of individual work. For the realization of these principles the teacher should form responsibility for self-learning organization among the students. | en-US |
dc.description | Метою даної публікації є розробка концепцій ведення самостійної роботи студентів а також підкреслення ролі викладача у формуванні мотивації до самостійної роботи серед студентів стоматологічного факультету.Матеріали та методи дослідження: об’єкт дослідження – студенти стоматологічного факультету, предмет дослідження – навчальний процес (самостійна робота студентів) на кафедрі ортопедичної стоматології.Результати й обговорення. Методики організації самостійної роботи студента ще недостатньо відпрацьовані і являють собою досить нелегку та кропітку роботу. В рамках самостійної роботи бажано проводити діагностичний етап, за допомогою якого виявляється рівень готовності студентів до роботи. Для цього доцільно організувати вихідний контроль знань та умінь студентів-стоматологів з попередніх розділів стоматології, який повинен охоплювати усі основні сторони базисної підготовки, бути максимально об’єктивним і нетривалим у часі. Для раціональної та ефективної самостійної роботи студента потрібно керівництво викладача, а саме безпосереднє навчання студентів основам самостійної роботи.Висновки: Самостійна робота є однією з форм навчального процесу і являється його суттєвою складовою частиною. Планування, управління і контроль є важливими складовими організації самостійної роботи. Для реалізації цих принципів викладач повинен сформувати у студента почуття відповідальності за організацію власного навчання. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7715/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2017 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 2 (2017) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 2 (2017) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2017.2 | |
dc.subject | students’ individual work | en-US |
dc.subject | higher medical education institution | en-US |
dc.subject | education | en-US |
dc.subject | management | en-US |
dc.subject | motivation | en-US |
dc.subject | objectives | en-US |
dc.subject | planning. | en-US |
dc.subject | самостійна робота студентів | uk-UA |
dc.subject | вищий медичний навчальний заклад | uk-UA |
dc.subject | навчальний процес | uk-UA |
dc.subject | керування | uk-UA |
dc.subject | мотива- ція | uk-UA |
dc.subject | цілі | uk-UA |
dc.subject | планування. | uk-UA |
dc.title | OPTIMIZATION AND ROLE OF INDIVIDUAL STUDENTS’ WORK OF DENTISTRY FACULTY AS A WAY TO EDUCATION QUALITY IMPROVEMENT | en-US |
dc.title | ОПТИМІЗАЦІЯ ТА РОЛЬ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ СТОМАТОЛОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ЯК ШЛЯХ ДО ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |