INNOVATIVE TECHNOLOGY OF ACTIVE LEARNING OF OBSTETRICIANS AND GYNECOLOGISTS
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ АКТИВНОГО НАВЧАННЯ АКУШЕРІВ-ГІНЕКОЛОГІВ
dc.creator | Rogachevskyi, O. P. | |
dc.creator | Popova, L. M. | |
dc.creator | Rozhkovskaya, N. M. | |
dc.creator | Kossei, T. V. | |
dc.creator | Golubenko, M. Y. | |
dc.date | 2017-05-11 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-01T18:25:27Z | |
dc.date.available | 2019-09-01T18:25:27Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7695 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2017.1.7695 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11633 | |
dc.description | The aim of the study – comparative evaluation of innovative technologies in the educational process of students and postgraduate students.Materials and Methods. The research is based on studying the experience of the Department of Obstetrics and Gynecology № 1 of Odesa National Medical University to provide theoretical and practical training for students and postgraduate students.Results and Discussion. Innovative methods of teaching of postgraduate students intensify educational and cognitive activity and expand their creativity, which contributes to more effective human resources policy in health care. The traditional way to transfer knowledge includes lectures, seminars and workshops. However, innovative approaches to their implementation to solve problems not only mastering the knowledge and professional skills formation, but also the development of creative and communicative abilities. Therefore, the department is actively used unconventional methods of presentation lectures and actively used its own simulation teaching methodology, based on role-playing techniques and standardized patient. Also, the Department of Obstetrics and Gynecology № 1 collaborates with Educational-innovative Centre for the Physicians Practical Training, where students and postgraduate students are trained clinical skill, based on the use of simulation technology.Conclusions. Innovative methods of teaching postgraduate students stimulate educational activities and increase their creative abilities, thereby ensuring effective public policies in the health system. Experience with simulation center and the obtained results indicate its high potential in the development of the clinical competence of students and postgraduate students and patient safety. | en-US |
dc.description | Мета дослідження – порівняльна оцінка іноваційних технологій навчального процесу у студентів та лікарів-інтернів.Матеріали та методи дослідження. Дослідження базується на вивченні досвіду кафедри акушерства і гінекології № 1 Одеського національного медичного університету щодо забезпечення теоретичної та практичної підготовки студентів і лікарів-інтернів.Результати й обговорення. Інноваційні методики навчання лікарів інтернів активізують навчально-пізнавальну діяльність і розширюють їх творчі здібності, що сприяє забезпеченню ефективної додаткової кадрової політики в системі охорони здоров’я. До традиційного способу передачі знань відносять лекції, семінари, практичні заняття. Проте інноваційні підходи до їх проведення дозволяють вирішувати завдання не лише засвоєння студентами знань і формування професійних умінь, а й розвитку творчих та комунікативних здібностей. Тому на кафедрі активно застосовуються методики нетрадиційного викладу лекційного матеріалу та активно використовується власна імітаційна методика навчання, створена на основі методик рольової гри і стандартизованого пацієнта. Також кафедра акушерства і гінекології № 1 співпрацює з кафедрою симуляційної медицини, на якій студенти старших курсів і лікарі-інтерни проходять навчання клінічних умінь, основане на застосуванні симуляційних технологій.Висновки. Інноваційні методики навчання лікарів інтернів активізують навчально-пізнавальну діяльність і розширюють їх творчі здібності, що сприяє забезпеченню ефективної державної політики в системі охорони здоров’я. Досвід співпраці з симуляційним центром і отримані результати діяльності свідчать про його високий потенціал як у розвитку клінічної компетентності студентів та лікарів-інтернів, так і в забезпеченні безпеки пацієнтів. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7695/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2017 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 1 (2017) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2017) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2017.1 | |
dc.subject | simulating learning | en-US |
dc.subject | role-plays | en-US |
dc.subject | innovative teaching methods. | en-US |
dc.subject | simulating learning | uk-UA |
dc.subject | role-plays | uk-UA |
dc.subject | innovative teaching methods. | uk-UA |
dc.title | INNOVATIVE TECHNOLOGY OF ACTIVE LEARNING OF OBSTETRICIANS AND GYNECOLOGISTS | en-US |
dc.title | ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ АКТИВНОГО НАВЧАННЯ АКУШЕРІВ-ГІНЕКОЛОГІВ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |