INNOVATIVE METHODS IMPLEMENTATION INTO EDUCATIONAL PROCESS OF THE PHARMACEUTICAL UNIVERSITY
ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ФАРМАЦЕВТИЧНОГО ВУЗУ
dc.creator | Suleiman, M. M. | |
dc.date | 2017-10-24 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-01T18:25:26Z | |
dc.date.available | 2019-09-01T18:25:26Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7656 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2017.2.7656 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11628 | |
dc.description | The aim of the study – to investigate the effectiveness of innovative teaching methods implementing to train qualified pharmacy professionals.The main body. For conducting the study the modern information and communication technologies were used, namely: Internet sites, blog technology, audio and video resources, Skype program, multimedia presentations, trainings, role plays and computer-based testing. The use of innovative educational technologies in the National University of Pharmacy provides great opportunities to improve the learning process effectiveness. Information and multimedia educational programs facilitate not only high-quality digestion of theoretical material, but also computers skills improving. Innovations in the content of education should be supplemented and implemented through the mastery of innovative methods. One of the methods, which is appropriate to be used within future pharmacists training is case-method. Using this method in the form of a case-by-case, case exercise and case situation during Clinical Pharmacology, Pharmacognosy, Pharmaceutical Chemistry and Pharmaceutical and Industrial Drugs Technology classes during autumn semester of 2016 led to the increase of indicators of qualitative students’ achievement of average statistical group by 20-25%.Conclusion. The use of innovative teaching methods in the educational process carries a great potential, because it accelerates the mastery of knowledge and makes this process interesting and dynamic. The use of interactive method (case method) as to core subjects showed improving of qualitative students’ achievement compared to using traditional methods. | en-US |
dc.description | Мета роботи – дослідження ефективності впровадження інноваційних методів навчання в підготовці кваліфікованих спеціалістів фармації.Основна частина. Для проведення дослідження були використані новітні інформаційно-комунікаційні технології, а саме: Інтернет-сайти, блог-технології, аудіо- і відеоресурси, програма Skype, мультимедійні презентації, проведення тренінгів, рольових ігор та тестування на комп’ютерах. Використання інноваційних освітніх технологій e Національному фармацевтичному університеті надає великі можливості для підвищення ефективності процесу навчання. Інформаційні і мультимедійні навчальні програми сприяють не лише якісному засвоєнню теоретичного матеріалу, але й удосконаленню навичок володіння комп’ютерною технікою. Інновації у змісті освіти мають доповнюватися і реалізовуватися через оволодіння інноваційними методами. Одним із таких методів, який доцільно застосовувати в підготовці майбутніх фармацевтів, є кейс-метод. Використання цього методу у формі кейс-випадку, кейс-вправи та кейс-ситуації на заняттях із клінічної фармації, фармакогнозії, фармацевтичної хімії, аптечної та заводської технології ліків в осінньому семестрі 2016 р. привело до підвищення показників якісної успішності студентів середньостатистичної групи на 20–25 %.Висновки. Використання інноваційних методів навчання в освітньому процесі несе в собі великий потенціал, бо прискорює оволодіння знаннями і робить цей процес цікавим і динамічним. Застосування інтерактивного методу (кейс-методу) щодо профільних дисциплін показало підвищення якісної успішності студентів порівняно з використанням традиційних методів. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7656/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2017 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 2 (2017) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 2 (2017) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2017.2 | |
dc.subject | innovative technologies | en-US |
dc.subject | innovative methods | en-US |
dc.subject | case method. | en-US |
dc.subject | інноваційні технології | uk-UA |
dc.subject | інноваційні методи | uk-UA |
dc.subject | кейс-метод. | uk-UA |
dc.title | INNOVATIVE METHODS IMPLEMENTATION INTO EDUCATIONAL PROCESS OF THE PHARMACEUTICAL UNIVERSITY | en-US |
dc.title | ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ФАРМАЦЕВТИЧНОГО ВУЗУ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |