Show simple item record

ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ НА КАФЕДРІ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ ДНІПРОВСЬКОГО МЕДИЧНОГО ІНСТИТУТУ ТРАДИЦІЙНОЇ І НЕТРАДИЦІЙНОЇ МЕДИЦИНИ

dc.creatorAbramov, S. V.
dc.creatorBaybakov, B. M.
dc.creatorKornatsky, V. M.
dc.creatorVushnevskuy, V. O.
dc.creatorKyrychenko, A. G.
dc.creatorMoroz, S. M.
dc.creatorKhom'yakov, V. M.
dc.date2017-05-11
dc.date.accessioned2019-09-01T18:21:37Z
dc.date.available2019-09-01T18:21:37Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7644
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2017.1.7644
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11626
dc.descriptionThe aim of the study – to determine the main areas of improvement and improve the educational process for students of discipline «Neurology» outside classroom work.Materials and Methods. Concerning the leading role of the independent methodological developments for practical training were examined and studied.Results and Discussion. The structure of the educational process of the neurological discipline is integrated and focused on compliance with the logical sequence of teaching and is divided into appropriate training modules. The new standard educational programs on neurology proportion belong to the independent work students, so in the learning process two types of independent work of students (CPC) are used: CPC lecture that runs on classroom training under the direct supervision of the teacher and his task; extracurricular CPC, which is performed in extracurricular time on the instructions and at the methodological guidance of teachers, but without his direct participation or with partial direct participation of the teacher in the title role of artist-student are important and help to activate self-study in the assimilation of knowledge in the discipline.Conclusions. Independent work of students – an important part of the educational process that provides individualization of each student and can be seen both as a means of improving his artistic personality. Improving individual work aimed at improving the educational process, its intensification and optimization, enhance learning, increased educational and learning of students and reduce classroom activity.en-US
dc.descriptionМета дослідження – визначення основних напрямів покращення та удосконалення навчального процесу зі студентами з дисципліни “неврологія”.Матеріали та методи дослідження. З урахуванням провідної ролі самостійної роботи студентів під час засвоєння знань і умінь з неврології були розглянуті та вивчені робочі програми і методичні розробки до практичних занять.Результати й обговорення. Структура навчального процесу неврологічної дисципліни предметно інтегрована й орієнтована на дотримання логічної послідовності викладання та розділена на відповідні модулі підготовки. У новій Типовій навчальній програмі питома вага належить самостійній роботі студентів. У навчальному процесі використовуються два види самостійної роботи студентів (СРС), такі, як: аудиторні СРС, що виконуються на навчальних заняттях під безпосереднім керівництвом викладача й за його завданням; позааудиторна СРС, яка виконується в позааудиторний час за завданням і при методичному керівництві викладача, але без його безпосередньої участі, або ж при частковій безпосередній участі викладача при головній ролі виконавця-студента, – значно допомагає активізувати самопідготовку в засвоєнні знань з дисципліни.Висновки. Самостійна робота студентів – важлива складова освітнього процесу, що індивідуалізує діяльність кожного студента і може розглядатися одночасно і як засіб вдосконалення його творчої індивідуальності. Поліпшення самостійної роботи направлено на вдосконалення навчального процесу, його оптимізацію та інтенсифікацію, підвищення якості навчання, активізацію навчально-пізнавальної діяльності студентів та зниження аудиторного навантаження.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7644/pdf
dc.rightsАвторське право (c) 2017 Медична освітаuk-UA
dc.sourceMedical Education; No 1 (2017)en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2017)uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2017.1
dc.subjectmethods of independent worken-US
dc.subjectpractical employmentsen-US
dc.subjectmethodical developmentsen-US
dc.subjectquality of studies.en-US
dc.subjectметодика організації самостійної роботи студентівuk-UA
dc.subjectпрактичні заняттяuk-UA
dc.subjectсамостійна робота аудиторна та позааудиторнаuk-UA
dc.subjectякість навчання.uk-UA
dc.titleORGANIZATION OF THE SELF-GUIDED WORK OF STUDENTS AT THE DEPARTMENT OF INTERNAL MEDICINE OF DNIPRO MEDICAL INSTITUTE OF TRADITIONAL AND ALTERNATIVE MEDICINEen-US
dc.titleОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ НА КАФЕДРІ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ ДНІПРОВСЬКОГО МЕДИЧНОГО ІНСТИТУТУ ТРАДИЦІЙНОЇ І НЕТРАДИЦІЙНОЇ МЕДИЦИНИuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record