THE LICENSE EXAM “KROK 1. PHAPMACY” ON “BIOLOGICAL CHEMISTRY” FOR FOREIGN STUDENTS OF THE NATIONAL UNIVERSITY OF PHARMACY RESULTS EVALUATION
АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ЛІЦЕНЗІЙНОГО ІСПИТУ “КРОК-1. ФАРМАЦІЯ” З ДИСЦИПЛІНИ “БІОЛОГІЧНА ХІМІЯ” СЕРЕД ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ НАЦІОНАЛЬНОГО ФАРМАЦЕВТИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
dc.creator | Kravchenko, H. B. | |
dc.creator | Krasilnikova, O. A. | |
dc.creator | Fylymonenko, V. P. | |
dc.date | 2017-10-24 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-01T18:21:37Z | |
dc.date.available | 2019-09-01T18:21:37Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7639 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2017.2.7639 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11625 | |
dc.description | The aim of the study – to analyze the last 3 academic years results of licensed exam “Krok-1” discipline “Biological chemistry” for foreign students of the National University of Pharmacy and compare these results with the results of the internal department computer testing of students that was carried out in order to prepare students for passing “Krok-1”.The main body. The students were divided into 3 groups, depending on the language of instruction. The pre-test results and the results of the exam “Krok-1” were analyzed. Received data were expressed as М±m. The statistical signi cance of difference between groups was determined by Student’s t test using STATISTICA program. It was found that the language factor has no significant effect on the exam results. At the same time, the introduction of new, unknown so called «anchor» questions significantly reduced exam results.Conclusion. Current study is important for future training of foreign students and indicates the need for new teaching methods introduction. | en-US |
dc.description | Вступ. В статті аналізуються результати ліцензійного іспиту «Крок-1» в цілому та субтесту «Біологічна хімія» серед іноземних студентів з різною мовою навчання за останні 3 роки та, які навчаються в Національному фармацевтичному університеті на спеціальності «Фармація».Матеріали та методи. Студенти були розподілені на 3 групи у залежності від мови навчання. Дані виражали у вигляді М±m. Статистичну обробку даних проводили з використанням t крітерію Стьюдента з використанням програми СТАТИСТИКА.Результати та обговорення. Було виявлено, що мовний фактор не чинить суттєвого впливу на результати тестування. В той же час, поява нових, незнайомих «якірних» тестів суттєво знижує результат екзамену.Висновки. Отримані результати мають важливе значення для подальшої підготовки іноземних студентів та вказують на необхідність впровадження нових методів навчання. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7639/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2017 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 2 (2017) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 2 (2017) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2017.2 | |
dc.subject | licenced exam “Krok-1” | en-US |
dc.subject | Biological Chemistry | en-US |
dc.subject | foreign students | en-US |
dc.subject | pharmacist | en-US |
dc.subject | language factor. | en-US |
dc.subject | ліцензійний іспит “Крок-1” | uk-UA |
dc.subject | біологічна хімія | uk-UA |
dc.subject | іноземні студенти | uk-UA |
dc.subject | фармацевт | uk-UA |
dc.subject | мовний фактор. | uk-UA |
dc.title | THE LICENSE EXAM “KROK 1. PHAPMACY” ON “BIOLOGICAL CHEMISTRY” FOR FOREIGN STUDENTS OF THE NATIONAL UNIVERSITY OF PHARMACY RESULTS EVALUATION | en-US |
dc.title | АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ЛІЦЕНЗІЙНОГО ІСПИТУ “КРОК-1. ФАРМАЦІЯ” З ДИСЦИПЛІНИ “БІОЛОГІЧНА ХІМІЯ” СЕРЕД ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ НАЦІОНАЛЬНОГО ФАРМАЦЕВТИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Дослідна стаття | uk-UA |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |