THE POSSIBILITIES OF DISTANCE FORM OF EDUCATION IN POSTGRADUATE TRAINING FOR FAMILY MEDICINE SPECIALISTS
МОЖЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ ОСВІТИ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРІВ ЗАГАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ – СІМЕЙНОЇ МЕДИЦИНИ
dc.creator | Kozlova, I. V. | |
dc.creator | Fedorov, S. V. | |
dc.date | 2017-10-24 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-01T18:21:36Z | |
dc.date.available | 2019-09-01T18:21:36Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7620 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2017.2.7620 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11623 | |
dc.description | The aim of the study – to describe of the problem of distance learning implementation to the process of postgraduate doctors improvement.The main body. The basic problems of distance learning implementation for students of postgraduate cycles on “General practice–family medicine” specialty are described in the article. Distance learning technics, necessary changes of organizational training principles and measures for educational process improvement are considered.Conclusion. The implementation of distance learning requires improvement and gear to conditions of primary health care functioning as well as for subjective perception of medical specialists. The basis of the distance learning on the postgraduate medical education stage is individual work with information technology usage. | en-US |
dc.description | Мета роботи – окреслити проблеми впровадження дистанційної форми навчання у процес післядипломного удосконалення лікарів.Основна частина. У статті наведені основні проблеми впровадження дистанційної форми навчання для слухачів циклів після дипломного удосконалення за спеціальністю “Загальна практика – сімейна медицина”. Розглянуті технології дистанційного навчання, необхідні зміни організаційних принципів навчання та заходи, спрямовані на вдосконалення навчального процесу.Висновки. Впровадження дистанційного навчання вимагає вдосконалення та адаптації як до умов функціонування первинної ланки охорони здоров’я, так і до суб’єктивного сприйняття лікарями-спеціалістами. Основою дистанційного навчання на післядипломному етапі освіти лікаря є самостійна робота з використанням інформаційних технологій. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7620/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2017 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 2 (2017) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 2 (2017) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2017.2 | |
dc.subject | distance education | en-US |
dc.subject | technic | en-US |
dc.subject | general practice – family medicine. | en-US |
dc.subject | дистанційна освіта | uk-UA |
dc.subject | технології | uk-UA |
dc.subject | загальна практика – сімейна медицина. | uk-UA |
dc.title | THE POSSIBILITIES OF DISTANCE FORM OF EDUCATION IN POSTGRADUATE TRAINING FOR FAMILY MEDICINE SPECIALISTS | en-US |
dc.title | МОЖЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ ОСВІТИ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРІВ ЗАГАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ – СІМЕЙНОЇ МЕДИЦИНИ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | огляд літератури | uk-UA |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |